Plotse factuur Plaatsbeschrijving

jonathanve
Topic Starter
Berichten: 2
Juridisch actief: Nee

Plotse factuur Plaatsbeschrijving

#1 , 22 jul 2019 16:26

Dag Allen;

Ik zit met een probleem.

Ik krijg een aangetekende brief van een deurwaarder met de aanmaning om per direct 280€ te betalen voor een uittredende plaatsbeschrijving die plaatsvond in 2017.
Bij het verlaten van het appartement, hebben wij deze plaatsbeschrijving gedaan.
We hebben dit bedrijf - dat steeds samenwerkt met de huisjesmelker - toen betaald maar daar vind ik nu geen betaalbewijs meer van.

Kan hij het maken om plots aangetekende brieven te sturen zo lang na datum?

wat zijn mijn opties hier?

De man is een huisjesmelker pur sang, hij bezit vele panden in Brussel en ik heb hem nooit in levende lijven gezien.
We hebben veel afgezien met hem, de huidige huurders spannen een proces aan omdat er weken lang geen gas en warm water voorzien werd en hij toch de volledige huur eist.


Alvast veel dank
Jonathan

Jureca
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Jureca begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
jef007
Berichten: 1683

#2 , 22 jul 2019 16:38

heb je geen bankafschriften meer van 2 jaar geleden?

jonathanve
Topic Starter
Berichten: 2
Juridisch actief: Nee

#3 , 22 jul 2019 20:08

Neen, ik vrees dat we het hem cash betaald hebben.
Ik kan eerlijk gezegd zelfs niet met 100% zekerheid zeggend at we een betaalbewijs gekregen hebben.
Niet slim natuurlijk.

Reclame

SnIpY
Berichten: 49

#4 , 24 jul 2019 13:43

Dan zit er niets anders op dan te betalen vrees ik

Blaatpraat
Berichten: 3794

#5 , 24 jul 2019 14:01

Als u dit cash betaald heeft, zou dit toch in hun kasboek moeten staan? Alsook in het dagontvangstenboek (indien geen factuur, wat hier niet hoeft), of op factuur (met nummer)?
Kan je niet vragen aan de geldeiser dat hij beide zaken kruis-verifieert?
Als u zeker bent dat u betaald heeft, zou dit erin moeten staan (tenzij er fraude gepleegd wordt, zwart geld in de volksmond). Ik ben echter niet zeker of de geldeiser hier zomaar aan moet meewerken...

NatD
Berichten: 427
Juridisch actief: Nee

#6 , 24 jul 2019 14:46

Even meedenken ... Als ik onverwacht een iets grotere som cash moet betalen, dan schrijf ik dat eerst over van mijn spaarrekening met een heel duidelijke mededeling waarvoor dat bedrag dient, zo heb ik een bewijs voor mezelf.

Misschien heb je dat ook zo gedaan toen in 2017?

Het is tevens een tip voor anderen die zo iets tegenkomen :)

Rene
Berichten: 378
Locatie: Oost Vlaanderen

#7 , 26 jul 2019 16:33

Een deurwaarder kan dit eisen, maar jij kan altijd de bewijsstukken opvragen. Ik denk dat hij zonder vonnis niet veel meer kan doen dan komen opeisen.

Heb je getekend dat je betaald hebt op het origineel papier? Vraag dan een copy hiervan op. Zij moeten bewijzen dat U nog een openstaande schuld heeft bij hun.
Heb je nooit sinds 2017 de rekening gekregen, geen AS ontvangen, ... Dan staan ze zwak bij de rechtbank moest het zover komen.
En een plaatsbeschrijving mag jezelf doen, kost niets. Niemand kan je verplichten ervoor te betalen.

Terug naar “Huren”