Huurwaarborg

Jef29
Topic Starter
Berichten: 1
Juridisch actief: Nee

Huurwaarborg

#1 , 18 jul 2019 13:52

Dag iedereen,

Ik hoop dat iemand mij hier kan helpen met mijn vraag. Even de situatie schetsen.

Op 1 juli 2013 gingen een vriendin en ik samenwonen. Het betreft een gewone vriendin, we hebben nooit iets gehad samen, maar dat terzijde. Dit ging over een contract van een jaar. Ik betaalde de volledige huurwaarborg (1300 euro), omdat ik over meer geld beschikte dan zij. De huurwaarborg werd vastgezet op een gesloten bankrekening. Zowel de verhuurder als de 2 huurders (mijn vriendin en ik dus), tekenden dit document.

Een jaar later, na inspectie van de verhuurder, werd er door hem beslist dat de huurwaarborg terug mocht gegeven worden. Zowel hij als ik ondertekenden het document voor vrijgeving. Maar helaas, tot op de dag van vandaag nog steeds geen handtekening van mijn vriendin. We zijn ondertussen 5 jaar later en ik zou dat geld toch graag terug zien. Verschillende berichtjes hebben tot niets geleid. Ze antwoordde er wel op en zei dat ze het inorde ging brengen, zonder resultaat. De laatste maanden antwoordt ze zelfs nog amper op mijn, ondertussen geworden, smeekbedes. Ik heb ook geen flauw idee waar ze ondertussen woont. De vriendschap is helemaal bekoeld.

Dus bij deze de vraag: Hoe kan ik dit voorval best aanpakken?

Jureca
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Jureca begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
mava105
Berichten: 22272
Juridisch actief: Nee
Locatie: Regio Leuven

#2 , 18 jul 2019 16:12

Maak gewoon een afspraak met haar en ga er persoonlijk heen met het te ondertekenen document. Als ze niet wil, zal je haar moeten dagvaarden voor de vrederechter.

LennieK
Berichten: 1867
Juridisch actief: Nee

#3 , 18 jul 2019 16:19

Mava heeft gelijk, de vrederechter zal soelaas moeten bieden. Desnoods eerst in verzoening (dat is gratis). Zorg dat je de nodige documenten mee hebt op de dag van de verzoening! Als ze komt opdagen kan het ineens geregeld worden. Als je haar oproept voor verzoening zal je normaal ook haar attest van woonst moeten gaan opvragen bij het gemeentebestuur, dus dan weet je ineens waar ze woont...

Reclame

Terug naar “Huren”