Opzeg huurcontract autopstaanplaats

Malaise
Topic Starter
Berichten: 1
Juridisch actief: Nee

Opzeg huurcontract autopstaanplaats

#1 , 18 jul 2019 10:54

Beste;

Wij verhuren autostaanplaatsen en één van deze huurders is een juriste. Bij het maken van een nieuw contract begon zij haar eisen te stellen over wat er in dit contract staat. Wij maakten nieuwe overeenkomsten omdat er plaatsen zijn verdwenen en wagens nieuwe plaatsen kregen.
Bij het verhuren van een staanplaats is geen wetgeving van toepassing zoals bij de woninghuurwetgeving en kan de verhuurder redelijk vrij bepalen wat er in de overeenkomst staat. Blijkbaar was zij niet goed geinformeerd over deze wetgeving en had zij later spijt van eisen. Zij wilde bepalen wanneer ik ging poetsen en alle artikels in mijn contract waren door haar gewijzigd :) .

Daar ik verder geen problemen wil zal ik haar opzeggen maar nu is mijn vraag de volgende; in haar ovreenkomst met de vorige eigenaar van 2002 staat ,,elke partij heeft het recht op het einde van her eerste jaar een einde aan de huur te stellen, mits de andere partij per aangetekend schrijven van te verwittigen minstens drie maanden op voorhand,, Voor een autostaanplaats is de opzeg één maand dus zou ik denken vermits we na dit eerste jaar zijn ik kan opzeggen binnen een maand. Kan iemand mij hiermee helpen?

Alvast bedankt Wannes
https://t.me/pump_upp

Jureca
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Jureca begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
Inazuma
Berichten: 9773
Juridisch actief: Nee
Contacteer: Website Twitter

#2 , 19 jul 2019 10:55

Volg het contract, dus 3 maanden vooraf verwittigen van de opzeg.

En geef haar bijkomend de mogelijkheid, in overeenstemming met de geldende wetgeving, om op 1 maand te verdwijnen als zij dat wenst.
Vraag een aangetekende bevestiging van wat ze wenst te doen.

Daarmee haalt u elk mogelijk dispuut bij voorbaat onderuit ...

Reclame

Terug naar “Huren”