Verhuring woning na aankoop

Has722
Topic Starter
Berichten: 49
Juridisch actief: Nee

Verhuring woning na aankoop

#1 , 17 jul 2019 23:25

Beste forumleden,

Ik heb onlangs een woning gekocht met meerdere slaapkamers. Aangezien ik vaste nachtman ben slaap ik overdag en werk ik tijdens de nacht dus is het alleen voordelig voor mij om resterende slaapkamers te verhuren aan studenten, wegens perfecte ligging + elke slaapkamer beschikt over eigen lavabo etc.
Als ik zelf één van de slaapkamers gebruik en 2 andere verhuur moet ik dan volle pot betalen van registratierechten? Of aangezien het mijn enige woning en hoofdverblijfplaats is niet?

Mvg,

Has722

Jureca
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Jureca begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
Franciscus
Berichten: 38607

#2 , 23 jul 2019 22:14

U moet wel in orde zijn met de reglementen wegens kamerverhuur en of Vlaams woondecreet voor studentenhuurovereenkomsten.
Rookmelders - alle documenten die moet hebben bij verhuur enz

Sirkii
Berichten: 5417

#3 , 23 jul 2019 23:14

Studenten maken overdag ook veel lawaai ... Als je al toelating zou krijgen tot kamerverhuur (veel studentensteden hebben een stop hierop) dan moet je niet alleen kamers hebben maar ook toilet, douches, gemeenschappelijke,keuken etc.

Reclame

Terug naar “Huren”