Nieuwe eigenaars eisen Schadevergoeding eisen via rechtbank

Alexje
Topic Starter
Berichten: 5
Juridisch actief: Nee

Nieuwe eigenaars eisen Schadevergoeding eisen via rechtbank

#1 , 11 jul 2019 19:10

De verhuurder verkoopt appartement, moesten dus verhuizen. Immo deed plaatsbeschrijving en buiten kleine mankemenrjes was allies ok. Nieuwe eigenaars eisten een forfatair bedrag voor onderhoud ketel. Vua e mail liet ik weten dat ik tot betaing overging zodra in een factuur kreeg. Immo had trouwens eerder laten weten dat ze dit eisten en zou de factuur door de leverancier naar mij laten sturen. Na 5 maanden kreeg ik een e mail dat ze mij voor de rechtbank zouden trekken. Even later een brief van hun advocaat, ze eisten 70 euro voor plamuren 445 euro voor nieuwe kook platen 145 euro voor boiler enz. Op de rechtbank was enkel hun advokaat. Hij liet een foto zien copy op groot formaat. Van een kookfornuis binnenin. Ondanks ik tegen de rechtet zei dat ik die foto nooit gezien heb en ook niet vermeld stond in de plaatsbeschrijving. Verlues ik de zaak . Waarborg kwijt plus 460 euro gerechtskosten. Waar zit de logica?

Jureca
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Jureca begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
Franciscus
Berichten: 38602

#2 , 11 jul 2019 19:20

Hebt u een afgetekende eindplaatsbeschrijving?
Was u al verhuisd voor nieuwe personen eigenaar werden?

Alexje
Topic Starter
Berichten: 5
Juridisch actief: Nee

#3 , 11 jul 2019 19:24

Heb een afgetekende plaatsbeschrijving van immo.zodra het app. verkocht was zijn wij verhuist. Ja ze waren net eigenaars geworden.

Reclame

Alexje
Topic Starter
Berichten: 5
Juridisch actief: Nee

#4 , 11 jul 2019 19:27

Maar alles draaide rond de betaling van onderhoud can de ketel.ik kreeg geen factuur dus weigerde ik te betalen. Achteraf bekeken dom.

Franciscus
Berichten: 38602

#5 , 11 jul 2019 19:55

Ketel moet (gas 2jaarlijks -mazout jaarlijks) gekeurd worden.
Ook kan in contract staan bij einde huur extra controle.

Maar volgens mij is dat het enigste dat kan gevraagd worden gezien afgetekende plaatsbeschrijving.

mava105
Berichten: 22270
Juridisch actief: Nee
Locatie: Regio Leuven

#6 , 11 jul 2019 20:02

Stond in die uitgaande PB vermeld dat je de ketel nog moest laten onderhouden? Er is dus al een vonnis? Indien niet akkoord kan je nog altijd in beroep gaan. Wat zegt uw advocaat?

Alexje
Topic Starter
Berichten: 5
Juridisch actief: Nee

#7 , 11 jul 2019 20:11

Stond niet in pb maar heb meermaals vua e mail laten weten dat ik bereid was om te betalen maar enkel als ze mij een factuur konden voorleggen. Ik heb geen advocaat.ik heb mij zelf gaan verdedigen maar wat ik ook zei de rechter gaf enkel oor aan hun advocaat . Van het fornuis was in 5maanden geen speake na ons vertrek. In beroep gaan heb ik iverwigen maar ben babg dat het mij nog meer gaat kosten. Heb vandaag de uitspraak gekregen.

Franciscus
Berichten: 38602

#8 , 11 jul 2019 21:30

En tot wat en waarom bent u veroordeeld?

Alexje
Topic Starter
Berichten: 5
Juridisch actief: Nee

#9 , 11 jul 2019 21:56

De zogezegde schade die er is, plamuren kosten kookfornuis. Onderhoud boiler .laatste huur aan nieuwe egenaars(was een overeenkomst dat de laatst huur van de borg zou gaan) dus 710 euro is ok maar ik miet een bedrag betalen in totaal 1850.'62euro

Terug naar “Huren”