Afrekening studentenkot

vdomen
Topic Starter
Berichten: 3
Juridisch actief: Nee

Afrekening studentenkot

#1 , 11 jul 2019 09:44

Geachte,

Ik huurde van 15/09/2017 t/m 14/09/2018 een studentenkot in Antwerpen.
Nu ben ik al een jaar achter de afrekening aan het vragen (water, gas en elektriciteit) omdat ik verwacht had een deel van de waarborg terug te krijgen.
Deze maand krijg ik de afrekening en deze ligt enorm hoog... terwijl mijn verbruik zeker veel lager lag. Mijn verwarming bv. heb ik bijna nooit hoeven gebruiken omdat de temperatuur altijd wel ok was.

Daarnaast waren er gedurende mijn huur verschillende dingen niet in orde:
- raam in de algemene keuken was gedurende lange tijd kapot waardoor de gang heel koud was;
- na 5 maand dat ik eruit ben krijg ik mails dat ik de individuele meter kapot heb gemaakt (die heb ik zelf nooit nagekeken vermits ik mijn verwarming niet opzetten). Die 5 maanden was er ook al een andere huurder.

Ik wil nu niet in de problemen komen door het niet te betalen, maar ik voel me wel in het zak gezet.
De totale afrekening is 700eu. Andere kotgenoten hebben zelfs nog altijd geen afrekening gekregen. Ik heb het gekregen na lang heen en weer gemail.

Met vriendelijke groeten
Vincent

Jureca
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Jureca begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
Estagon
Berichten: 105
Juridisch actief: Nee

#2 , 11 jul 2019 19:12

Heb je een gedetailleerde berekening ontvangen met meterstanden of gewoon een eindbedrag?

mava105
Berichten: 22272
Juridisch actief: Nee
Locatie: Regio Leuven

#3 , 11 jul 2019 19:58

Nu nog gaan klagen over dingen die in september 2018 stuk waren of niet degelijk functioneerden, zijn vijgen na Pasen als je toen geen aangetekende brief met uw klachten aan de verhuurder hebt gezonden.

Reclame

vdomen
Topic Starter
Berichten: 3
Juridisch actief: Nee

#4 , 12 jul 2019 10:12

Inderdaad.... ik heb bijna een jaar moeten mailen om uiteindelijk de afrekening te krijgen. Sommige van de vorige kotbewoners hebben ze nog steeds niet ontvangen (en ook hun huurwaarborg niet).

Nee er zit geen gedetailleerde afrekening bij ... enkel een opsomming van verwarmingskosten maar geen meterstanden.

Terug naar “Huren”