intrede huurovereenkomst: appartement in vuile staat

charlotte13579
Topic Starter
Berichten: 1
Juridisch actief: Nee

intrede huurovereenkomst: appartement in vuile staat

#1 , 02 jul 2019 08:59

Beste forumleden
Ik zoek hier de hulp die me zou kunnen helpen met mijn probleem:

Mijn partner en ik hebben ons eerste appartement gehuurd.
De vorige huurders moesten pas hun uittrede maken op 28/06 , en wij onze intrede op 1/07. Dit is nogal 'nipt'.
De plaatsbeschrijving zou ook op 1/07 om 10u 's ochtends gebeuren, maar zowel mijn partner als ik konden er niet bij zijn (werk). We hebben nog geen PB ondertekend.
We zijn samen op 1/07, na ontvangst van de sleutel in een immokantoor, doorgereden naar het appartement om onze meubels daar al de plaatsen.
Dit was dus gisteren.

Bij aankomst hebben we onmiddellijk bemerkt dat er een boekenkast was achtergelaten.
Verder zagen we ook vrijwel onmiddellijk hoe veel stof er nog lag: op de plinten, tussen de verwarming(buizen), in de kasten, op de deuropeningen, in het venster... Ook de ramen van het appartement zijn niet gepoetst en uiteraard enorm vuil en besmeurd.
We zijn dan toch maar gaan rondkijken en troffen een gigantisch vuile oven aan, besmeurd met bruin-zwarte vetvlekken. Het diepvries-vakje van de koelkast is stuk en wordt toe gehouden d.m.v. een vreemd speelgoed-achtig-object. De elektriciteitskabel van de oven (kan ook de koelkast zijn) is bijna doorbrand en heeft geen isolatie-rand meer, enorm gevaarlijk en vatbaar voor vuur dus.

Bij de ondertekening van het contract zijn we overeengekomen dat de verhuurder een paarse muur terug wit zou schilderen. Dit is ook gebeurd (ik vermoed door de verhuurder zelf), en enkel daar is het stof verwijderd, dus de verhuurder zou toch zelf ook opgemerkt hebben hoe vuil het appartement erbij lag, aangezien zij mogelijk zelf de muur en het stof aan de muur heeft weggepoetst.

Ik heb al gelezen dat we best nog niet schoonmaken.
Ikzelf wil dat de verhuurder een poetsteam laat komen om het appartement in orde te brengen. Het zou denk ik vergoed kunnen worden door de gemaakte kosten van de vorige huurders huurwaarborg af te trekken.

We hebben onmiddellijk een mail gestuurd naar het betrokken immo-kantoor.

Hoe stevig staan wij in onze schoenen? Of is de kans groot dat we machteloos staan en aan dit intensief werkje zelf gaan mogen beginnen; de achtergelaten meubels en stof zelf opruimen?

Reclame

Jureca
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Jureca begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding

Terug naar “Huren”