Waterboiler

Jeanninepé
Topic Starter
Berichten: 1
Juridisch actief: Nee

Waterboiler

#1 , 28 jun 2019 10:12

Wij zijn reeds 29 jaar huurder in hetzelfde huis.
Vandaag hebben we problemen let onze waterboiler (500 l)die zich op de zolder bevind.
Volgens mijn huisbaas zijn de kosten voor de huurder.
Heb mijn contract nagekeken en daar staat enkel in dat we de mazoutketel en de schouw jaarlijks moeten onderhouden, hetgeen wij ook jaarlijks doen,

Van een onderhoud van een waterketel word er in ons contract niet gesproken.

Zijn de kosten dan voor de huurder ?
Bedankt voor uw antwoord

Jeannine

Jureca
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Jureca begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
bosprocureur
Berichten: 6857

#2 , 28 jun 2019 10:17

Als het gewoon over (gebrek aan) onderhoud gaat, dan is dit volgens mij inderdaad een kost voor de huurder.

NB Bent u zeker dat het hier gaat om een boiler van 500 l ?

father b
Berichten: 1576
Juridisch actief: Nee

#3 , 28 jun 2019 10:53

Als het gewoon over (gebrek aan) onderhoud gaat, dan is dit volgens mij inderdaad een kost voor de huurder.

NB Bent u zeker dat het hier gaat om een boiler van 500 l ?
Inderdaad de onderhoudskosten en nazicht zijn kosten voor de huurder = handelen volgens het pricipe van de goede huisvader.
Indien de boiler versleten is na zoveel jaren; moet de verhuurder die vervangen. Een boiler van 500 l lijkt mij ook veel.

Reclame

mava105
Berichten: 22270
Juridisch actief: Nee
Locatie: Regio Leuven

#4 , 28 jun 2019 11:50

Werkt die op gas of elektriciteit? Normaal dien je een boiler om de 2 jaar te laten onderhouden en/of ontkalken. Als je na 29 jaar geen attesten hiervan kan tonen, sta je zeer zwak. Is bijna zeker een gebrek aan onderhoud. Alhoewel een boiler na die tijd al lang is afgeschreven en vestrust.

father b
Berichten: 1576
Juridisch actief: Nee

#5 , 28 jun 2019 12:01

Werkt die op gas of elektriciteit? Normaal dien je een boiler om de 2 jaar te laten onderhouden en/of ontkalken. Als je na 29 jaar geen attesten hiervan kan tonen, sta je zeer zwak. Is bijna zeker een gebrek aan onderhoud. Alhoewel een boiler na die tijd al lang is afgeschreven en vestrust.
Sluit mij hierbij ook aan. Indien in al die jaren geen nazicht of onderhoud laten doen; is voor eigen rekening.

asperger
Berichten: 6497
Juridisch actief: Nee
Locatie: Lier

#6 , 28 jun 2019 12:32

Een boiler van 29 jaar die stuk gaat: dat komt eerder door ouderdom.
Zelfs met correct onderhoud zou die theoretisch al stuk moeten zijn.
Waarschijnlijk werkt die zelfs nog op anthraciet.
"Politici verkiezen echter liever de bedenkelijke heldenstatus van betweter te belichamen tegenover die van de minus habens." (Victor Dauginet in "Het belaste land", pagina 72)

LennieK
Berichten: 1863
Juridisch actief: Nee

#7 , 28 jun 2019 14:49

Wat dacht die eigenaar eigenlijk? Dat het toestel nog dertig jaar zou mee gaan? Hij zal moeten en nieuw toestel plaatsen én jullie zullen moeten instaan voor het jaarlijks of tweejaarlijks onderhoud van het toestel en eventueel de schouw waar het op aangesloten is

Terug naar “Huren”