Huurovereenkomst garage borg

lieve&pat
Topic Starter
Berichten: 4
Juridisch actief: Nee

Huurovereenkomst garage borg

#1 , 27 jun 2019 18:47

Beste
2 jaar geleden ben ik een huurovereenkomst aangegaan voor een garage met startdatum 1 juni 2017, dit via een immokantoor. Het is een contract jaarlijks opzegbaar. Half april ben ik verhuisd en heb ik ook dus de garage aangetekend opgezegd.Dikke pech voor mij want ik op 1 maart wist ik nog niet dat ik zou verhuizen. Een nieuwe huurder zal sowieso snel gevonden worden (midden in het stad), dan zou de kuis af zijn. Maar mijn vraag is nu, mag de eigenaar, de waarborgsom nog een jaar inhouden? Ook al is het reeds verhuurd aan iemand anders die ook een waarborg heeft betaald?

Alvast bedankt
Lieve

Jureca
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Jureca begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
Blaatpraat
Berichten: 3793

#2 , 27 jun 2019 20:43

Staat er in het contract dat de opzegtermijn 3 maand bedraagt (aangezien u spreekt over 1 maart)? Gemene huur (dit is het soort huurrecht dat hier van toepassing is) gaat normaal uit van 1 maand, maar er kan contractueel van afgeweken worden.
Heeft de verhuurder de opzeg aanvaard?

Reclame

Terug naar “Huren”