huurwaarborg kosten reparatie

SubQ
Topic Starter
Berichten: 2
Juridisch actief: Nee

huurwaarborg kosten reparatie

#1 , 27 jun 2019 12:00

Beste,

Ik heb onlangs een appartement wat ik huurde verlaten. Er moesten wat gaatjes worden gedicht in een buitenmuur, wat ik gedaan heb. Er is een kleurverschil te zien en ik heb aangeboden om het kleurverschil op te lossen, maar de verhuurder lijkt boos te zijn. Nu heeft ze aangegeven dat ze het door een vakman gaat laten oplossen en de kosten aan mij zal doorberekenen. Mag dit zonder mij de kans te geven het zelf op te lossen? En zo ja; heb ik dan het recht om de offerte van de vakman te zien en evt zelf ook een offerte aan te vragen?

alvast bedankt en vriendelijke groeten,
Raquel

Jureca
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Jureca begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
bosprocureur
Berichten: 6853

#2 , 27 jun 2019 12:12

Op school kan je herexamens krijgen, die je dan rustig in de vakantie aflegt.
Als een huis einde huur is, wordt er een vaststelling gemaakt hoe het IS , niet hoe het ZOU KUNNEN zijn. Het staat vanaf het einde huur ter beschikking van de verhuurder, of de nieuwe huurder, en spelletjes van even de markt te verkennen en enkele offertes vragen en bespreken...……… Vijgen na Pasen, noemen ze dat.

De verhuurder moet nu ook niet overdrijven, en het hele appartement gaan herschilderen, maar de schade zal je wel moeten vergoeden, of tenminste tussenkomen..

De kans om het zelf te herstellen had u, ruimschoots, voor het einde van de huur. :oops:

SubQ
Topic Starter
Berichten: 2
Juridisch actief: Nee

#3 , 27 jun 2019 12:21

Ja dat klopt, die kans heb ik gehad. Wat nu als de verhuurder een torenhoge rekening stuurt?

Reclame

Didymus
Berichten: 2061

#4 , 27 jun 2019 12:49

Als die niet billijk is, dan betwist u die rekening.
"sowieso" schrijf je zo.

Franciscus
Berichten: 38583

#5 , 27 jun 2019 12:51

En daarna naar de vrederechter mocht de huurwaarborg niet (volledig of redelijk) worden terugbetaald.

Terug naar “Huren”