Einde huurcontract woning

Joekie68
Topic Starter
Berichten: 11

Einde huurcontract woning

#1 , 26 jun 2019 21:36

Hoi ieder1,

Als mijn huurcontract van mijn domicilie eind deze maand zou aflopen, is het dan mijn recht om de sleutel vh pand te behouden tot zondagavond? Aangezien maandag pas de eerste dag vd volgende maand begint. Of moet de overhandiging gebeuren vóór het weekend?
Alvast bedankt!

Jureca
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Jureca begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
bosprocureur
Berichten: 6853

#2 , 26 jun 2019 21:51

Als u het echt op de spits wil drijven, de laatste dag ergens tegen 24u.

Maar dat doet geen zinnig mens; wat niet wil zeggen dat niemand het zover gaat drijven.

Maar waarom ? . Heeft dat nog enig nut ?

Joekie68
Topic Starter
Berichten: 11

#3 , 26 jun 2019 21:54

Eigenlijk wel. Weinig tijd door omstandigheden die ik hier niet uit de doeken wil doen. Een weekend is dan veel tijd, begrijp je

Reclame

LennieK
Berichten: 1862
Juridisch actief: Nee

#4 , 27 jun 2019 09:29

spreek dan toch af met uw eigenaar. Misschien vind die mens dat helemaal niet erg als je de sleutel zondagavond gaat brengen?
(wanneer ga je trouwens de uittredende plaatsbeschrijving doen?)

Joekie68
Topic Starter
Berichten: 11

#5 , 27 jun 2019 12:00

Dezelfde avond veronderstel ik. Is trouwens niet voor mij.

LennieK
Berichten: 1862
Juridisch actief: Nee

#6 , 27 jun 2019 12:03

hoe bedoel je, is niet voor mij? Je stelt de vraag voor iemand anders, of je denkt dat de plaatsbeschrijving niet voor jou is.

Bij een plaatsbeschrijving moet je wel degelijk aanwezig zijn (of iemand die jou vertegenwoordigd) anders is ze niet tegensprekelijk.

Joekie68
Topic Starter
Berichten: 11

#7 , 27 jun 2019 12:46

Ja, weet ik. Ik stel de vraag voor iemand anders

Terug naar “Huren”