Huren

TBD
Topic Starter
Berichten: 6
Juridisch actief: Nee

Huren

#1 , 25 jun 2019 12:30

Na ondertekening van een huurovereenkomst voor een woonst bedoeld als hoofdverblijfplaats, heeft men hoeveel tijd om te verhuizen? Het is namelijk zo dat ik door omstandigheden nog niet kan verhuizen.

Jureca
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Jureca begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
Didymus
Berichten: 2061

#2 , 25 jun 2019 12:34

Contractueel vanaf dag 1, lijkt mij. In de praktijk is 1 januari de referentiedatum voor steden en gemeenten om een eventuele tweedeverblijfstaks te vestigen. Als u ervoor zorgt dat u er op 1 januari aanstaande gedomicilieerd bent is de kans klein dat de verhuurder hier een probleem mee heeft.
"sowieso" schrijf je zo.

LennieK
Berichten: 1858
Juridisch actief: Nee

#3 , 26 jun 2019 10:12

Contractueel vanaf dag 1, lijkt mij. In de praktijk is 1 januari de referentiedatum voor steden en gemeenten om een eventuele tweedeverblijfstaks te vestigen. Als u ervoor zorgt dat u er op 1 januari aanstaande gedomicilieerd bent is de kans klein dat de verhuurder hier een probleem mee heeft.
toch maar beter eens informeren bij de betreffende gemeente. Bijvoorbeeld leegstandsheffing werkt met een referentieperiode in veel gemeentes, en niet met een referentiedatum.

Reclame

mava105
Berichten: 22255
Juridisch actief: Nee
Locatie: Regio Leuven

#4 , 26 jun 2019 12:09

Na ondertekening van een huurovereenkomst voor een woonst bedoeld als hoofdverblijfplaats, heeft men hoeveel tijd om te verhuizen? Het is namelijk zo dat ik door omstandigheden nog niet kan verhuizen.
Je mag verhuizen vanaf de dag dat uw huurovereenkomst aanvangt. Datum staat in uw huurovereenkomst die je hebt ondertekend. Vanaf die datum moet je ook de maandelijkse huur betalen.

Terug naar “Huren”