huurwaarborg

brugescasual
Topic Starter
Berichten: 15
Juridisch actief: Nee

huurwaarborg

#1 , 24 jun 2019 18:35

Ben ik verplicht als huurder om te tekenen voor het vrijgeven van de huurwaarborg? ik weet nu al dat ik niet het volledige bedrag zal terug krijgen...

Jureca
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Jureca begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
Oude Belg
Berichten: 3192

#2 , 24 jun 2019 18:44

Als u niet tekent krijgt u geen geld, maar een oproep voor het gerecht. Iemand heeft recht op dat geld.
Waarom geen aangetekende zending als dat nodig is? "Ik heb geappt, gebeld, gezegd, gemaild, facegeboekt, met krijt op het voetpad geschreven.... " Neem pen en papier en schrijf!

Didymus
Berichten: 2061

#3 , 25 jun 2019 11:42

Ik snap het niet goed. Als de huurwaarborg wordt vrijgegeven ten gunst van de huurder, dan schrijft de bank dit over op een rekening van de huurder naar keuze en kan de verhuurder nooit meer aan dat geld. Andere verdelingen zijn uiteraard ook mogelijk, de bank voert enkel uit wat hen wordt opgedragen zolang beide partijen hun akkoord hebben gegeven.

Of gaat het om een zo'n verzekeringsproduct dat enkel ten gunste van verhuurders werkt?
"sowieso" schrijf je zo.

Reclame

mava105
Berichten: 22270
Juridisch actief: Nee
Locatie: Regio Leuven

#4 , 25 jun 2019 12:45

Maar TS dacht waarschijnlijk dat de rechtbank contact ging leggen met de bank om de uitbetaling te bevelen. Zo werkt dat dus niet. Dat moet je zelf doen met uw vonnis in de hand.

Terug naar “Huren”