huishuur juni nog betalen, nieuwe huurders verhuizen al half juni

ingridw63
Topic Starter
Berichten: 58

huishuur juni nog betalen, nieuwe huurders verhuizen al half juni

#1 , 23 jun 2019 13:12

Beste, ik wou graag wat info, ik heb begin april mijn huurcontract opgezegd, dus nog drie maanden huur te betalen. Ik heb daar geen probleem mee. Sleutels zijn afgegeven op 29 mei, nieuwe huurders zijn in de woning ingetrokken op 21/6. Dat kan dan zomaar? Ik betaal huur voor de maand juni en een ander mag er al komen wonen, toen ik vroeg voor een schikking , de maand juni de helft nog betalen en de nieuwe huurders ook, kon dit niet.
Is deze manier correct?

Alvast bedankt.

Jureca
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Jureca begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
bosprocureur
Berichten: 6853

#2 , 23 jun 2019 13:46

Sleutels zijn afgegeven op 29 mei, en daarmee is de kous af, dacht ik? Hebt u vrijwillig die sleutels afgegeven? Is er nog een andere betwisting?

Franciscus
Berichten: 38592

#3 , 23 jun 2019 13:48

Is er een uittredende plaatsbeschrijving gebeurd?
De huurwaarborg terug betaald? Of een betwisting?
De sleutels afgegeven?

Reclame

ingridw63
Topic Starter
Berichten: 58

#4 , 23 jun 2019 15:17

Sleutels zijn vrijwillig afgegeven op 29 mei, huurwaarborg is nog niet uitbetaald maar wordt wel verwerkt momenteel. Er is een uittredende plaatsbeschrijving geweest, iemand van het immo kantoor is eens door de kamers gelopen en dat was het.

Ik ben er volledig mee akkoord dat ik de 3 maanden opzeg betaal, maar ik vind het niet kunnen dat het immo tegen ons zegt, dat de nieuwe huurders tegen eind juni de sleutels krijgen en dat ik nu merk dat ze ze al 2 weken in hun bezit hebben.

Oude Belg
Berichten: 3192

#5 , 23 jun 2019 15:21

Het zijn niet uw sleutels. Meer nog ; om het cru te zeggen : u hebt er zelfs niets meer mee te maken.
Waarom geen aangetekende zending als dat nodig is? "Ik heb geappt, gebeld, gezegd, gemaild, facegeboekt, met krijt op het voetpad geschreven.... " Neem pen en papier en schrijf!

mava105
Berichten: 22256
Juridisch actief: Nee
Locatie: Regio Leuven

#6 , 23 jun 2019 15:59

Wanneer heb je juist opgezegd? Je schrijft begin april. Dan loopt uw opzegt tot einde juli 2019 en niet eind juni. Je bent dus 1 maand vroeger kunnen verhuizen, en hebt zelfs 1 maand huur uitgespaard

ingridw63
Topic Starter
Berichten: 58

#7 , 23 jun 2019 19:06

Bedankt voor de antwoorden :)

Terug naar “Huren”