GEBREKEN AAN HUURWONING

Gertje9
Topic Starter
Berichten: 1
Juridisch actief: Nee

GEBREKEN AAN HUURWONING

#1 , 21 jun 2019 18:42

Beste,
Sinds 1/4 huren wij een woning met tuin en garage

Maar de woning heeft ons al heel veel ellende bezorgt,eerst een lekkende kraan ..dan lekkende douche waardoor het water door het plafond sijpelde!Lekkende radiators
Geen warm water!Afvoer van toilet dat gewoon door de kelder liep en voor de nodige stank zorgde!!Hoop rotzooi in de tuin, een haperend rolluik


Het warm water werd direct hersteld...... de afvoer van het toilet en lekkende douche heeft van 15 april tot 3 juni op zich laten wachten maar is dus hersteldhet haperend rolluik dat niet meer naar boven gaat,dus steeds dicht blijft word na het bouwverlof vervangen :roll:
Maar de grootste doorn in ons oog is de tuin...het was verwilderd en onverzorgd,dat wisten we!Maar in plaats van gewoon de rotzooi die er overal lag(wel te verstaan een stal die half ingevallen was en waar nog een oude matras en frigo en de nodige rommel in lagen)heeft de eigenaar de tuin volledig laten omploegen en alle bomen en struiken weggehaald!Nu komt mijn vraag

WIJ HUREN EEN HUIS MET EEN TUIN,maar er is geen tuin alles is omgeploegd en zelfs de omheining is weg zodat onze prive ook weg is
Dit ligt zo al enkele maanden en er gebeurd niks

Na meerdere mails en telefoontjes komt er geen enkele actie

Ben ik verplicht 900 euro huur te betalen voor een huis ZONDER TUIN
En wat kan ik ondernemen om dit op te lossen

Jureca
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Jureca begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
mava105
Berichten: 22256
Juridisch actief: Nee
Locatie: Regio Leuven

#2 , 21 jun 2019 19:55

Heb je de verhuurder hiervan al op de hoogte gebracht? Stuur hem een aangetekend schrijven en geeft hem 14 dagen om een aanvangt te maken met de aanleg van een tuin en het plaatsen van een afsluiting rondom. Schrijf hem, dat bij het achterwege blijven van een akkoord hierover , je niet zal nalaten naar de vrederechter te gaan om hem een huurvermindering te vragen voor de afwezigheid van een aangelegde tuin. Zelf een deel van de huur inhouden zou ik niet doen, want dat zien rechter niet graag (dan hebben ze immers geen werk meer :lol: )
Vraag hem ook een vergoeding voor de overlast van de voorbije maanden

Reclame

Terug naar “Huren”