Gemeenschappelijke teller appartement boven een apotheek

camilleva
Topic Starter
Berichten: 1
Juridisch actief: Nee

Gemeenschappelijke teller appartement boven een apotheek

#1 , 19 jun 2019 21:17

Dag iedereen,

Ik zal proberen kort mijn situatie uit te leggen, ik hoop dat er iemand van jullie mij kan helpen.
Wij huren bijna 3 jaar een appartement boven een apotheek (niet de eigenaar),
samen hebben wij dus een gemeenschappelijke teller, er is ons verteld geweest bij het tekenen van het contract
de water en gaskosten verrekend worden met de 50 euro syndicus kosten die wij betalen. Op ons contract staat er
Lasten en provisies:
- maandelijks voorschot op de gemeenschappelijke lasten (incl. voorschot op privatief verbruik gas) 50 euro.
- verwarming, gas electriciteit en water: ten laste van de huurder.

Sinds die 3 jaar dat wij hier wonen is er nog geen enkele herziening geweest op ons privatieve verbruik.
Ook elke keer als wij met een probleem zaten moesten wij bergen verzetten om dat immo kantoor op een deftige manier te kunnen bereiken.
Dus, wij hebben nu een huis gekocht en hebben 2 weken geleden onze opzeg gedaan, tot op vandaag krijgen wij een eindafrekening in de bus van maar liefst 1999 euro; het totale die we zogezegd verbruikt hebben was 3174.65 euro en daarvan is er 1175 euro afgetrokken van onze 50 euro syndicus kosten. Wij betalen ook apart 88 euro per maand electrciteit bij Luminus (afgezonderd van het immokantoor) van gas en water zijn wij van niks op de hoogte. Nu is mijn vraag; kunnen zij dit zomaar maken dat wij binnen de 8 werkdagen 1999 euro moeten overschrijven ?! Wij zijn hier echt niet goed van. Sorry als het wat ingewikkeld genoteerd is, maar er spookt zodanig veel door ons hoofd. Hopelijk kan er iemand van jullie ons raad geven. Ps; ook hebben wij gevraagd naar een factuur van wat we verbruikt hebben maar de eigenaar wilt dit niet versturen maar mogen dit wel gaan inkijken op hun kantoor, ze hebben dus ons verbruik ingeschat op het verbruik van onze electriciteit daar het samen zit met de apotheek (waarvan de hele dag zijn winkel moet verlicht en verwarmt zijn)

Jureca
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Jureca begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
mava105
Berichten: 22271
Juridisch actief: Nee
Locatie: Regio Leuven

#2 , 20 jun 2019 14:47

Ik dacht dat die kosten na 1 jaar verjaard zijn.
Hoe komen ze aan die cijfers als er maar één meter is? Verdelen zij per aantal bewoners, of per appartement?
Je hebt recht op een kopie van de originele factuur, en een duidelijke berekening, verdeel over het hele gebouw.

Reclame

Terug naar “Huren”