Huurwaarborg delen met 2

I.G.X
Topic Starter
Berichten: 2
Juridisch actief: Nee

Huurwaarborg delen met 2

#1 , 19 jun 2019 16:52

Wegens verkoop van het huurappartement ga ik verhuizen. Ik heb recht op mijn waarborg. Toen ik in het appartement ging, heb ik met mijn ex-partner getekend voor de waarborg en op een gemeenschappelijke rekening gezet. Maar ik heb wel een persoonlijke lening hiervoor aangegaan en zelf afbetaald. Mijn ex-partner is ondertussen al een 4-tal jaren weg. Hij heeft toen geweigerd om te tekenen en via mail (heb ik nog) gezegd dat het mijn probleem was en dat ik het maar moest oplossen. Nu wil hij wel tekenen en eist hij de helft op. Kan ik dit juridisch via de vrederechter aanvechten dat hij de helft krijgt, omdat ik alles heb betaald en bewijzen heb van de persoonlijke lening (ook de afbetalingen van mijn rekeningen uiteraard)?

Jureca
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Jureca begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
bosprocureur
Berichten: 6856

#2 , 19 jun 2019 18:08

hm.
Hebt u onomstotelijk bewijs dat het geld van die persoonlijke lening gediend heeft voor die huurwaarborg?

I.G.X
Topic Starter
Berichten: 2
Juridisch actief: Nee

#3 , 20 jun 2019 08:18

Ja. Namelijk dezelfde dag is de lening goedgekeurd van de bank en een paar uur later betaald als waarborg. Bewijzen hiervan zijn er.
Het bedrag is echter verschillend. Maar informatie over rekeningen zijn er. En uitgaven ook.

Reclame

Didymus
Berichten: 2061

#4 , 20 jun 2019 11:32

Zou TS de vrederechter kunnen vragen om de onwillige ex te veroordelen tot de kosten van het geding? Lijkt mij anders wel een handig afschrikkingsmiddel om het niet zover te laten komen.
"sowieso" schrijf je zo.

Terug naar “Huren”