hallo iedereen, ik moet van mijn huisbaas zelf een document opstellen (die hij zal ondertekenen) om mijn huurwaarborg vrij te geven. Kan iemand mij zeggen wat ik daar 'precies' kan inzetten om geen problemen te hebben? Of kan ik daar ergens een standaardformulier voor terugvinden op het internet. ik weet dat de bank die ook wel heeft, maar door mijn druk werkschema geraak ik er nooit en ik zou toch graag hebben dat dit snel wordt opgelost!!!
alvast bedankt voor jullie reacties...
U kan dat document perfect zelf opmaken. Ik zou hierin zeker een soort van navolgende clausule opnemen: "Door partijen werd bij einde van de huurovereenkomst een tegensprekelijke rondgang gemaakt. De verhuurder verklaart hierbij dat er (vergelijking op basis van de PB bij intrede) geen zichtbare (bijkomende)gebreken/beschadigingen werden vastgesteld die noch nu noch toekomstgericht aanleiding (kunnen) geven tot het aanrekenen van huurschade aan de uittredende huurder." De verhuurder verklaart hierbij dat de door de voormelde huurder gestelde huurwaarborg ad xxxx EURO excl. intresten, vanaf heden, xx/xx/2008 door de financiële instelling xxxx mag worden vrijgegeven. De verworven intresten op vermelde waarborg komen rechtstreeks aan de huurder toe. "gelezen en goedgekeurd" waarbij beide partijen dateren, hun naam zetten en ondertekenen".