studio ouders en 2kinderen

bjornD93
Topic Starter
Berichten: 6
Juridisch actief: Nee

studio ouders en 2kinderen

#1 , 16 jun 2019 21:06

wat als je met moeder vader en 2kindjes rond 1 a 2jaar in een studio woont die een grootte heeft van ongeveer 3M op 5M met een badkamer die gemeenschappelijk gebruik wordt door alle bewoners? dus eig de kamer echt alleen zijn prive gedeelte is.

Jureca
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Jureca begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
basejumper
Berichten: 4626
Locatie: Diest

#2 , 16 jun 2019 21:29

Beste

En wat is je vraag?
Uit zelfbeheersing groeit de Kracht.
Zelfkennis brengt ons tot Wijsheid.
Zelfvervolmaking leidt ons tot Schoonheid.

bjornD93
Topic Starter
Berichten: 6
Juridisch actief: Nee

#3 , 16 jun 2019 21:53

of dit wel kan dat ze zo klein wonen met 2kindjes? ikvind zelf dat het te klein is en ze ni echt speelruimte of een tafel om te eten. of het wettelijk mag op een kamertje wonen met zoveel van 3M op 5M?

Reclame

bosprocureur
Berichten: 6858

#4 , 16 jun 2019 22:32

Moet de normen even opzoeken, maar is mijns inziens zeker overbewoond, en daarom op z'n minst ongeschikt.

Mathieu Rutten

#5 , 16 jun 2019 22:41

Een woning is aangepast aan de grootte van het gezin als de totale vloeroppervlakte van de woonlokalen groot genoeg is, en als er voldoende woonlokalen zijn voor het aantal personen. Woonlokalen zijn de woonkamer, keuken en slaapkamer(s). Een belangrijke opmerking bij studio's gerealiseerd vóór 1 februari 2008 is dat de oppervlakte van de badkamer bij onderzoeken vanaf 14 mei 2011 zal bijgeteld worden tot een maximum van 3 m² als de woonkamer tussen 15 en 18 m² meet.
Voor woningen moet de totale vloeroppervlakte van de woonlokalen minstens 18 m² zijn voor 1 persoon, 27 m² voor 2 personen, 40 m² voor 3 personen, 50 m² voor 4 personen, 60 m² voor 5 personen,...
Voor 2 bewoners moeten er minstens 1 of 2 woonlokalen zijn, voor 3 personen minstens 3, voor 4 of 5 personen minstens 4, en 6 tot 8 personen hebben minimaal 5 woonlokalen nodig.
Opgelet: hierbij tellen alleen ruimten met een plafondhoogte van minstens 220 cm; bij hellende plafonds telt de ruimte met een vrije hoogte groter dan 180 cm. Lokalen die kleiner zijn dan 4 m² of die nergens 220 cm hoog zijn tellen niet mee.

Laat ons echter niet vergeten dat de verhuurder hier niet in de fout gaat, maar de huurder. In dit geval u en uw gezin. U dient dan ook uit te zien naar een ruimere huisvesting.

bjornD93
Topic Starter
Berichten: 6
Juridisch actief: Nee

#6 , 16 jun 2019 22:50

ikzelf woon alleen en voor mij is dit zeker geschikt maar het gaat eigenlijk over een gebuur van mij.
sinds vrijdag zijn hier zijn vriendin en 2kindjes en iemand dat ik goed ken zou tegen hem gezegt hebben om hier te komen wonen dus uit haar eigen gezegt te hebben. en enige echt kamer dat van hun is, is de kamer waar ze slapen eten tv kijken en andere soortgelijke in 1 enkele ruimte met een 2persoonsbed een klein keukentje van 1M op 80cm een kleerkast en 1 enkele raam.
de badkamer is apart en die is een 2.50M op 2.50M daar vind je douch en wc en ook 1 raam.
de huurder wil ik zeker niet in descrediet brengen is zeker niet mijn bedoeling.
het gaat mij vooral om de kinderen.

bjornD93
Topic Starter
Berichten: 6
Juridisch actief: Nee

#7 , 16 jun 2019 22:53

maar ik wil op dit moment enkel info tot ik zekerheid heb dat moeder en 2kindjes effectief bij hem intrekken

Franciscus
Berichten: 38601

#8 , 16 jun 2019 23:06

De gemeente moet hen daar inschrijven maar politie en gemeente zullen tegelijkertijd de nodige PV's moeten opstellen wegens de inbreuken op de Vlaamse wooncode.
Resultaat verplichte onbewoonbaarheid vastgesteld door dezelfde gemeente / Vlaamse overheid

bjornD93
Topic Starter
Berichten: 6
Juridisch actief: Nee

#9 , 16 jun 2019 23:14

nog 1 vraag, word de verhuurder of tewel huisbaas over iets aangesproken of komt hij in de problemen?

asperger
Berichten: 6497
Juridisch actief: Nee
Locatie: Lier

#10 , 16 jun 2019 23:17

Aangezien u vermeldt dat er maar aan één persoon werd verhuurd kan de verhuurder niet aansprakelijk gesteld worden indien de huurder daar god en klein pierke laat logeren.
"Politici verkiezen echter liever de bedenkelijke heldenstatus van betweter te belichamen tegenover die van de minus habens." (Victor Dauginet in "Het belaste land", pagina 72)

bjornD93
Topic Starter
Berichten: 6
Juridisch actief: Nee

#11 , 16 jun 2019 23:21

ok is goed, dan heb ik genoeg informatie.
bedankt voor alle info en hulp

Terug naar “Huren”