verven bij einde huurcontract?

1huurstertje
Topic Starter
Berichten: 5
Juridisch actief: Nee

verven bij einde huurcontract?

#1 , 14 jun 2019 12:26

Ik heb een vraag over het verven wanneer het huurcontract gestopt is. Ik heb zelf opgezegd.
Ik wilde huurvermindering maar kreeg die niet deel verwijderd - JurecaBe moderator - ook de antwoorden

Jureca
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Jureca begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
LennieK
Berichten: 1866
Juridisch actief: Nee

#2 , 14 jun 2019 13:33

herstellingen die nodig zijn door verkeerd gebruik of slecht onderhoud van de huurder vallen ALTIJD ten laste van de huurder.

JurecaBE
Berichten: 335
Juridisch actief: Nee

#3 , 14 jun 2019 15:10

Heb de meeste berichten verwijderd ook al hadden de posters overschot van gelijk.
JurecaBE moderator
JurecaBE moderator

Reclame

Blaatpraat
Berichten: 3795

#4 , 14 jun 2019 18:25

Aangezien het enige dat ik nog kan zien na de ingreep gaat over het verven, zal dit enkel over het verven gaan:

Verven moet je enkel maar doen als je zelf zou geschilderd hebben (in een ander kleur bijvoorbeeld), gaten geboord hebt (die moet je opvullen en dan overschilderen) of de muur beklad (bijvoorbeeld door kinderen, of geen onderhoud).
In alle andere gevallen (de meeste dus) zijn schilderwerken voor de verhuurder.

bosprocureur
Berichten: 6858

#5 , 14 jun 2019 18:53

…………. onverminderd wat staat in het antwoord #2 van LennieK natuurlijk, en tussen de regels lees je dat een door eigen schuld bekladde muur wel in de originele staat moet gebracht worden door de huurder.

Mathieu Rutten

#6 , 14 jun 2019 20:29

De kosten liggen in deze casus bij de huurder.

Terug naar “Huren”