Huurprobleem

Burgemeester
Topic Starter
Berichten: 9
Juridisch actief: Nee

Huurprobleem

#1 , 12 jun 2019 02:33

Dag iedereen.
Binnenkort moet ik uit mijn huurhuis en de huisbaas heeft mij gemeld dat er herschilderd moet worden.
Hij zegt dat ik schade heb aangebracht en daardoor heeft hij 4 potten van het duurste merk nodig om te herschilderen. Dit zal mij 732 euro kosten.
Nu ben ik helemaal niet akkoord, volgens mij (en anderen) is er geen probleem. Binnenkort is de uittredende plaatsbeschrijving.
Wat moet ik doen? Niet tekenen bij de uittredende plaatsbeschrijving?
De huurdersbond vertelde me dat het woord tegen woord is en dat de huisbaas moet bewijzen dat de muren er slechter uit zien dan dat ik er ben ingekomen. Volgens mij heeft hij geen poot om op te staan? Ik loop er een beetje gestresseerd door.

Bedankt

Jureca
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Jureca begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
bosprocureur
Berichten: 6856

#2 , 12 jun 2019 05:55

Woord tegen woord?

Mijns inziens moet het hier puur gaan over inkomende plaatsbeschrijving tegen uitgaande plaatsbeschrijving, en dan nog eens de gewone slijtage of veroudering NIET in rekening brengen.

Is er wel een inkomende plaatsbeschrijving ?

mava105
Berichten: 22270
Juridisch actief: Nee
Locatie: Regio Leuven

#3 , 12 jun 2019 09:25

Wettelijk zijn de schilderwerken voor de verhuurder, tenzij er schade werd aangericht.
Dus uitgaande PB enkel tekenen voor ontvangst en NIET voor akkoord. en daarmee dan naar de vrederechter trekken. Neem wel enkele duidelijke foto's van de schade die verhuurder meent te kunnen claimen.

Reclame

Terug naar “Huren”