Huurachterstand na verhuizing

Alpha545
Topic Starter
Juridisch actief: Nee

Huurachterstand na verhuizing

#1 , 11 jun 2019 16:14

Beste lezers

Ik word nu telkens lastiggevallen door de berichten van de verhuurder van ons vorig appartement. We zijn al 2 jaar geleden verhuisd.

Eerst woonden we in appartement op 4de verdiep en daar hadden we wel contract gehad en deze ondertekend en de waarborg in handen betaald. Na ongeveer 9 maanden zijn we te weten gekomen dat er een appartement op gelijkvloers vrijkomt en hebben gevraagd of we deze mogen huren en alles was ok enkel nog huurder voor 4de verdiep zoeken. Dat hebben we gedaan.

In contract van de 4de verdiep moesten we maandelijks nog 50€ extra betalen voor verwarming en dit ging elke jaar of bij verhuis opgenomen worden en de te veel betaalde terugkrijgen of indien te veel gebruikt bijbetalen. Nooit iets van gehoord duur tijdens het wonen daar in de loop van de 9 maanden misschien een maand verwaarming gebruikt en dat was het maar niks terug gekregen alhoewel de opmeting was gebuurd.

Voor gelijkvloers nooit contract gekregen en nooit waarborg betaald. Gewoon huur aangepast door wat hoger prijs. Na twee jaar daar te wonen willen verhuizen. Hebben ons verhuis meegedeeld, hebben nieuwe huurders gevonden hebben meegedeeld dat we halverwege januari gaan verhuizen uiteindelijk berichten gehad dat we vroeger weg moeten en al. Tot da moment al drie maanden geen huur betaald in plaats van huurwaarborg en een maand nog op het einde gingen betalen. Maar omdat het einde vroeger kwam dan was in begin afgesproken niks meer betaald (huur telkens van de 15de van de maand) Dus we zijn dan wel eerder verhuisd. Niemand is langs geweest om plaatsbeschrijving te doen of sleutels te krijgen gewoon de nieuwe huurders gevraagd om dit te doen.

Uiteindelijk na een tijdje berichtje dat we nog zo'n 1800 moeten betalen omdat er schade is aan appartement. Totaal geen waar we hebben foto's staan die het bewijzen. Ik heb het haar getoond en uiteindelijk kwam ze op 800 te kort en nu ik vraag me af waar ze deze bedragen vandaan haalt. Eerst hebben we gezegd dat ze deze niet kunnen betalen dan heb ik gewoon een maand 50€ betaald en daarna opnieuw geen kans gehaald om te betalen.
Nog een half jaar verder opnieuw berichten van haar waar ze ons aan het chanteren is dat ze andere manieren gaat proberen. Door de paniek ben ik opnieuw ingegaan maar door de moeilijkheden met werk heb gezegd dat het nog altijd onmogelijk is om te betalen. En nu nog bijna een jaar later opnieuw deze berichten van haar.

Geen contract gehad voor gelijkvloers en die can op 4de verdiep was ook niet een geregistreerd.

Kan ze iets doen of zijn dat enkel woorden?

Winston
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Winston begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
LennieK

#2 , 11 jun 2019 16:19

Stop maar met betalen. Eigenaar heeft geen enkel bewijs dat jullie nog schulden hebben (als jouw verhaal hierboven volledig is). Ze moet maar naar de vrederechter trekken.

Alpha545
Topic Starter

#3 , 11 jun 2019 16:40

Stop maar met betalen. Eigenaar heeft geen enkel bewijs dat jullie nog schulden hebben (als jouw verhaal hierboven volledig is). Ze moet maar naar de vrederechter trekken.
Alle communicatie was telefonisch of via sms of whatsapp. Ze veranderde daarbij constant haar telefoonnummer. Maar bewijzen kan ze niet echt omdat er zelfs geen contact was voor deze appartement getekend.

Reclame

Alpha545
Topic Starter

#4 , 11 jun 2019 17:09

Alle communicatie was telefonisch of via sms of whatsapp. Ze veranderde daarbij constant haar telefoonnummer. Maar bewijzen kan ze niet echt omdat er zelfs geen contact was voor deze appartement getekend.
Ik heb nu nog eens gecheckt of contracten geregistreerd waren om minfin. Wel die van op het 4de verdiep was blijkbaar wel geregistreerd maar die van op gelijkvloers niet. We hebben hem zelfs nooit getekend of zo.

Terug naar “Huren”