Water in garage

Michel Van Rossen
Topic Starter
Berichten: 2
Juridisch actief: Nee

Water in garage

#1 , 11 jun 2019 08:39

Hallo, Er sijpelt constant water in mijn garage. De vloer en achterste muur zijn nat en het ruikt muf. Ik heb veel boeken in kartonnen dozen gestokkeerd, Die beginnen natuurlijk te ruiken en zullen stuk gaan. Kan ik de huisbaas hiervoor aansprakelijk stellen?
Michel

Jureca
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Jureca begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
denlowie
Berichten: 15927
Juridisch actief: Nee

#2 , 11 jun 2019 09:06

heb je gekeken of er ergens een lek is ?

En dan pas je huisbaas verwittigen, zodat je kan zeggen wat er aan de hand is.

Wat die schadevergoeding betreft daar vrees ik voor.
Als er één deur dicht gaat, gaat er een andere open.

Michel Van Rossen
Topic Starter
Berichten: 2
Juridisch actief: Nee

#3 , 11 jun 2019 09:17

Geen lek, water komt uit. de grond en door muur. Grond achter muur ligt hoger. Boven de 8 garages nog staanplaatsen. Dus verwacht je een droge garage.

Reclame

denlowie
Berichten: 15927
Juridisch actief: Nee

#4 , 11 jun 2019 09:34

Nu al grondwater ?

Eigenaar verwittigen, het kan altijd een lek in een leiding onder de vloer zijn, wat nooit aangeraden is om leidingen onder een vloer te doen .
Als er één deur dicht gaat, gaat er een andere open.

mava105
Berichten: 22270
Juridisch actief: Nee
Locatie: Regio Leuven

#5 , 11 jun 2019 09:40

Het is niet omdat er nog staanplaatsen zijn bovenop de ondergronds garages dat de waterdichting goed is. Dus onmiddellijk verhuurder aangetekend op de hoogte brengen. Indien er een syndicus is, spreek die er dan ook op aan. Hebben de andere garages er ook last van.?
Onmiddellijk al uw boeken uit die garage halen. Je moet alles doen om de schade niet te laten vergroten. Waarom zet je die boeken gewoon op de grond? Zet ze tenminste op een paar houten paletten of balken zodat ze los van de grond staan, en ook nite aandrukken tegen de muur. Een dergelijke garage is niet / nooit de geschikte plaats om boeken te bewaren

Terug naar “Huren”