Handelshuur magazijn terbeschikkingstelling opzeg

YannickVDB1990
Topic Starter
Berichten: 8
Juridisch actief: Nee

Handelshuur magazijn terbeschikkingstelling opzeg

#1 , 08 jun 2019 19:05

Ik heb mijn huuropzeg gedaan 27/05 (via whatsapp wel..), eigenaar antwoordde niet maar wel gelezen. 2/06 antwoord hij dat ik het via aangetekende brief zal moeten doen, heb het geschreven met datum van 27/05.. Erna heb ik met hem afgesproken en vertelde hij dat ik het behang dat ik afgetrokken had etc zal moeten betalen (zoeken naar zaken waarvoor ik extra zal moeten betalen, had ondertussen meer dan 4500€ geïnvesteerd in het magazijn aan wat verbouwingen). Plus stuurt hij mij een factuur van maand juni om deze huur nog te betalen ookal had ik gezegd in mei dat ik ging stoppen met de zaak en niet meer ging huren.

Vandaag krijg ik te horen dat hij eerst mijn sleutels wil voordat hij gaat reageren op mijn opzeg, met andere woorden, ik ga nog zowiso 1 maand moeten betalen mijn opzeg zal van 1/07/2019-1/11/2019 (neem ik aan?) MAAR hij wil de sleutel nu al voordat hij reageert op mijn opzeg? Wil dus zeggen dat ik 1 maand extra betaal voor niets en dan pas mijn opzeg van 3 maanden zal beginnen.

Ik dacht dat als je opzeg start je nog in het (huis) magazijn mag blijven tot het einde van de opzeg of heb ik het fout? Dien ik effectief zijn sleutels vandaag al af te geven, deze maand uitbetalen en opzeg van 3 maanden bijbetalen zonder dat ik het magazijn nog in bezit heb? Ik neem aan dat hij al iemand anders voor het magazijn heeft gevonden en mij nog extra wil belasten... aangezien het geld van onderneming ook bijna op is heb ik geen idee hoe ik dit allemaal ga betalen..

EDIT: Heb ook ondervonden (via myfin, kan contract nergens terugvinden hierop) dat dit huurcontract niet geregistreerd is, kan ik hier iets mee doen?

Vriendelijke groeten

YVDB

Jureca
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Jureca begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
mava105
Berichten: 22270
Juridisch actief: Nee
Locatie: Regio Leuven

#2 , 08 jun 2019 20:43

3 maanden na uw aangetekend opzeg is het gedaan. Je moet de sleutels pas afgeven als de uitgaande plaatsbeschrijving is gedaan en de meterstanden zijn opgenomen.
Als je de sleutels vroeger afgeeft kan hij nog wat schade aanrichten, die op uw rekening zullen komen.
Uw eigen investeringen werden waarschijnlijk gedaan voor uw eigen zaken, en zijn nite aan te rekenen aan de verhuurder. Had jij goedkeuring van verhuurder hiervoor? Indien nee, kan hij nog de afbraak ervan eisen en de wederinstaatstelling in de originele staat

YannickVDB1990
Topic Starter
Berichten: 8
Juridisch actief: Nee

#3 , 08 jun 2019 21:13

3 maanden na uw aangetekend opzeg is het gedaan. Je moet de sleutels pas afgeven als de uitgaande plaatsbeschrijving is gedaan en de meterstanden zijn opgenomen.
Als je de sleutels vroeger afgeeft kan hij nog wat schade aanrichten, die op uw rekening zullen komen.
Uw eigen investeringen werden waarschijnlijk gedaan voor uw eigen zaken, en zijn nite aan te rekenen aan de verhuurder. Had jij goedkeuring van verhuurder hiervoor? Indien nee, kan hij nog de afbraak ervan eisen en de wederinstaatstelling in de originele staat
Bedankt voor je reactie, ik heb mijn aangetekende schrijven pas 2 juni verstuurd maar en dus is het deze datum dat telt niet 27/05 via whatsapp? Stel je dan voor om mijn sleutels bijvoorbeeld morgen af te geven en direct plaatsbeschrijving in orde te brengen en gewoon betalen zodat ik er vanaf ben? Want als ik sleutels pas binnen 3 maand afgeef heb ik nog kosten van elektriciteit etc...

vriendelijke groeten
YVDB

Reclame

mava105
Berichten: 22270
Juridisch actief: Nee
Locatie: Regio Leuven

#4 , 09 jun 2019 09:16

Je kan natuurlijk ook minnelijk met hem afspreken om die 3 maanden te beperken tot 2 maanden, of zelfs 1 maand.
Wettelijk zal je moeten betalen tot eind september 2019. Het is de datum van posten van de AS die telt als begindatum, niet de datum dat de brief is geschreven.
Is het een handelshuur? Wanneer i s die ingegaan?

YannickVDB1990
Topic Starter
Berichten: 8
Juridisch actief: Nee

#5 , 09 jun 2019 17:50

Je kan natuurlijk ook minnelijk met hem afspreken om die 3 maanden te beperken tot 2 maanden, of zelfs 1 maand.
Wettelijk zal je moeten betalen tot eind september 2019. Het is de datum van posten van de AS die telt als begindatum, niet de datum dat de brief is geschreven.
Is het een handelshuur? Wanneer i s die ingegaan?
Ja dit is een handelshuur via terbeschikkingstelling, sinds vorig jaar september 2018.

YannickVDB1990
Topic Starter
Berichten: 8
Juridisch actief: Nee

#6 , 09 jun 2019 22:46

Wat kan er gebeuren als er Handelsovereenkomst (ik neem aan dat dit een handelsovereenkomst is, aangezien ik dit via de vennootschap huur) niet geregistreerd is?

YannickVDB1990
Topic Starter
Berichten: 8
Juridisch actief: Nee

#7 , 12 jun 2019 15:50

Zonet krijg ik mijn opzegbrief, ik dien hem 12.500€ te betalen zegt hij. Waaronder 6 maanden huur, onroerende voorheffing, onderhoud (staat in contract dat ik dit niet moet betalen beide) er zat een bed in het magazijn die ik zelf kon wegdoen heeft hij zelf gezegd , moet ik hier ineens 1000€ voor betalen. klein kamer 5x5m2 1000€ kosten om het terug te behangen, en enkele honderden euros aan schoonmaak kosten, terwijl ik alles netjes en gepoetst had achter gelaten. + heeft mij een factuur van deze maan juni gestuurd , die ik dien te betalen, maar dwingde mij zijn sleutels terug te geven 1 week terug voordat hij op mijn opzeg ging reageren, wat kan ik hier doen? Is het best dat ik afspraak maak bij een advocaat?


+ Wou ik de dag dat ik alles ging proper maken mijn post meenemen die nog in de bus lag, zag ik dat alles al was weggegooid... hierin zaten nog belangrijke brieven.

Vriendelijke groeten
YVDB

Terug naar “Huren”