Geschil met verhuurder wegens vroeger vertrekken

BellaChiCa
Topic Starter

Geschil met verhuurder wegens vroeger vertrekken

#1 , 06 jun 2019 14:22

Hi,

Ik heb een issue met mijn verhuurder lopen en hoop dat jullie mij op weg kunnen helpen! Huurdersbond geeft namelijk aan dat ik geen poot heb om op te staan, maar ben het hier niet mee eens. Denken jullie hier ook zo over?

Situatie:
Ik heb mijn contract op aandringen van de verhuurder 14 dagen vervroeg opgezegd; omdat hij aangaf dat hij andere huurders had die het huis graag al zouden willen betrekken. Dit heeft hij via e-mail gecommuniceerd, welke ook gewoon aanwezig is.

Op basis hiervan heb ik dan ook mijn huur opgezegd. Nu blijkt hij een klacht in te dienen dat ik mijn overeenkomst vervroegd heb opgezegd en hierdoor een maand als schadevergoeding zal moeten betalen.

Volgens mij is echter de e-mail leidend, gezien het ook een schriftelijke overeenkomst is? Huurdersbond geeft aan dat overeenkomst echter leidend is. Ik krijg hierdoor mijn waarborg niet terug.

Verder geeft hij ook aan dat ik voor verscheidene kosten in het huis moet opdraaien - bijvoorbeeld de keukenkast die uit is gaan zetten door vocht. Maar valt dit niet onder gebruikersschade?

Ik heb het idee dat de verhuurder me allerlei kosten wilt toeschuiven en voel me machteloos.

Winston
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Winston begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
asperger
Juridisch actief: Nee

#2 , 06 jun 2019 15:37

Van wanneer dateert het contract?
"Politici verkiezen echter liever de bedenkelijke heldenstatus van betweter te belichamen tegenover die van de minus habens." (Victor Dauginet in "Het belaste land", pagina 72)

BellaChiCa
Topic Starter

#3 , 06 jun 2019 15:44

Drie jaar geleden. Op 14 juni zou mijn overeenkomst eindigen.

Reclame

scorpioen

#4 , 06 jun 2019 15:51

Wat staat er letterlijk in die e-mail?
Contract van bepaalde duur?
Wanneer opgezegd tegen wanneer?

LennieK

#5 , 06 jun 2019 15:59

typ hier eens de tekst van jouw opzegbrief

Terug naar “Huren”