bezoekuren bij herverhuring

1huurstertje
Topic Starter
Berichten: 5
Juridisch actief: Nee

bevestiging per post

#1 , 02 jun 2019 18:40

Moet de eigenaar niet bevestigen per post wanneer ik mijn huurcontract heb opgezegd ook al deed ik dat per aangetekende zending? M.a.w. is het voldoende dat ik mijn opzeg aangetekend heb verstuurd of is hij verplicht om dit te bevestigen door een brief naar mij te sturen? Hij vroeg wel al om de bezoekuren te regelen, is dit voldoende bewijs of moet hij effectief een brief sturen naar mijn adres.
Laatst gewijzigd door 1huurstertje op 02 jun 2019 18:45, 1 keer totaal gewijzigd.

Jureca
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Jureca begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
denlowie
Berichten: 15927
Juridisch actief: Nee

#2 , 02 jun 2019 18:45

Neen, jij weet het en hij weet het, daar hij een aangetekende brief heeft van u
Als er één deur dicht gaat, gaat er een andere open.

LennieK
Berichten: 1866
Juridisch actief: Nee

#3 , 03 jun 2019 09:34

neen, dit hoeft inderdaad niet. Enkel als hij jouw opzeg zou betwisten dan moet hij wel een brief sturen.

Reclame

1huurstertje
Topic Starter
Berichten: 5
Juridisch actief: Nee

#4 , 04 jun 2019 14:53

Er zijn vaste bezoekuren vastgelegd via mail tussen mij en de verhuurder.

Hij komt echter niet iedere keer wanneer er bezoekuur is. Moet hij niet op voorhand verwittigen als hij wel of niet komt met een kandidaat huurder. Anders moet ik wel heel veel thuis blijven voor niets.

bambipower
Berichten: 1034

#5 , 04 jun 2019 15:43

Nee, hoeft hij niet. Als bezoekuur bvb dinsdag is van 18u tot 20u, kan huisbaas nog om 18.30u telefoon krijgen en om 19.30u afspreken

mava105
Berichten: 22270
Juridisch actief: Nee
Locatie: Regio Leuven

#6 , 04 jun 2019 16:03

Buiten die uren hoef je hem niet binnen te laten.

1huurstertje
Topic Starter
Berichten: 5
Juridisch actief: Nee

#7 , 05 jun 2019 12:05

Ik ben met de eigenaar vaste uren en dagen overeengekomen zodat kandidaat huurders zouden kunnen komen kijken. Ik heb zelf mijn huurcontract opgezegd.

De eigenaar weigert me enkele uren op voorhand te laten weten of hij zal langskomen of helemaal niet. Zo moet ik wel heel veel dagen en uren thuis zitten wachten voor niets. Wat vinden jullie daarvan? Dit kan hij toch niet zomaar doen.

bosprocureur
Berichten: 6858

#8 , 05 jun 2019 12:07

Toch wel.

U bent met de eigenaar vaste uren en dagen afgesproken, dus....

Wel een beetje onnozel van de verhuurder om u telkens volledig in het ongewisse te laten.

Drone
Berichten: 3031
Locatie: st-niklaas

#9 , 05 jun 2019 12:21

stuur uw verhuurder een aangetekend schrijven waarin u zegt 2 dagen in de week vrij te houden en dat kandidaat huurders zich mogen aanmelden op bepaalde uren die u zelf bepaald (of in samen spraak met de verhuurder).


verhuurder kan niet verwachten van u dat u dagen en uren thuis zit te wachten en alleen langs komt wanneer het hem goed uitkomt

puttemanp
Berichten: 615

#10 , 05 jun 2019 13:54

Je zegt zelf dat je vaste uren en dagen hebt afgesproken met de eigenaar. Mij lijkt dat hij binnen deze uren mag langskomen met kandidaat huurders. Hij hoeft jou niet enkele uren op voorhand te laten weten of hij al dan niet langskomt. De uren liggen immers al vast.

P.

bosprocureur
Berichten: 6858

#11 , 05 jun 2019 13:56

U stelt die vraag drie of vier keer, tegelijk.

Is het niet eenvoudiger om dat te bundelen?

Terug naar “Huren”