Verhuurder komt afspraken niet na

KrisTemmerman
Topic Starter
Berichten: 3
Juridisch actief: Nee

Verhuurder komt afspraken niet na

#1 , 27 mei 2019 23:03

Type contract : 9 jaar
Datum: 03/04/2019
Plaatsbeschrijving opgemaakt op 11/04/2019

Hallo, ik huur sinds 03/04 een duplex appartement met garage, na het tekenen van het contract, het betalen van de waarborg van drie maanden en de eerste maand huur ontving ik de sleutel.
Bij het aankomen van het appartement werd al snel duidelijk dat de vorige huurder het appartement in een vuile en beschadigde toestand heeft achtergelaten.
Het appartement heeft 3 sleutels, waarvan ik er slechts 1 in mijn bezit heb, er staan nog steeds spullen van de vorige huurder ( sofa, kleerkasten,...) in het appartement en in de ondergrondse parkeer garage, de parketvloer is op meerde plaatsen beschadigd, op de muren staan duidelijke hand afdrukken, de keuken is vuil en vettig, er zijn loshangende lampen en er zijn delen van de vloer die los liggen.

Ik heb bij vaststelling meteen foto's gemaakt van de beschadigingen en heb meteen contact opgenomen met het Immo kantoor dat het appartement verhuurt.

5 dagen later is de persoon van het immo kantoor langsgekomen en heeft mij dan een nieuwe plaatsbeschrijving laten opstellen waarin deze gebreken werden vastgelegd. Er is toen ook mondeling akkoord gegaan om de problemen in het appartement op te lossen.

Na het opstellen van de plaatsbeschrijving (op 13 April) heeft de persoon van het immo kantoor via e-mail bevestigd dat ze contact opgenomen heeft met een firma voor het herstellen van de vloer. Na deze bevestiging werd het stil, niemand die met mij contact opnam voor het herstellen van de vloer, dus ik stuurde een eerste email met de vraag wanneer de vloer hersteld ging worden. Op 23 April kreeg ik een e-mail dat ik de contactgegevens van de firma die de werken ging komen uitvoeren de volgende dag ging ontvangen ( Ze kon die gegevens niet meteen doorsturen want ze was niet op kantoor).

Op 24 April stuur ik dan alweer een nieuwe e-mail met daarin de vraag wat nu de contactgegevens waren van het bedrijf, maar ik kreeg alweer geen reactie.
Op 29 April stuur ik nogmaals een e-mail, dat ik er stilletjes aan genoeg van had gekregen en ik dreigde met een ingebrekestelling.

Daarop kreeg ik de volgende reactie:
Is het nog steeds niet gelukt om een afspraak te beleggen voor het behandelen van de vloer? Ik dacht dat je hen zelf zou contacteren?
Hierop reageerde ze dat de werken op maandag 6 mei uitgevoerd gingen worden.

Op maandag 6 mei sluit ik dus mijn zaak in blijde afwachting voor het herstellen van mijn vloer, maar helaas om 7:58 ontvang ik een e-mail waarin staat dat de werkman ziek is en dus niet zal komen voor de vloer maar dat de firma dezelfde dag nog contact ging opnemen om eeen nieuwe afspraak in te plannen.

Helaas weer geen telefoontje.

Op woensdag 8 mei krijg ik een e-mail van het Immo kantoor voor de verdere opvolging van het dossier, waarop ik op 9 mei netjes reageer dat ik de firma nog steeds geen contact met mij heeft opgenomen.

Ondertussen is mijn zetel al geleverd, en half juni verwacht ik dat de rest van mijn spullen ook geleverd zullen worden.


Ik heb op 26 mei deze laatste e-mail gestuurd:
Nog steeds niks van jou gehoord en we zijn alweer 3 weken verder. Ik ga je nog 1 kans geven om de volgende zaken in orde te brengen.

Ik ben tot en met 8 juni op vakantie dit wil zeggen dat je 13 dagen de tijd hebt om de volgende zaken op te lossen.

- De twee sleutels die nog steeds niet in mijn bezit zijn.
- Het herstellen van de vloer.
- De afstandsbediening van de garage.
- Het poetsen van het appartement.
- de herstellingen vastgelegd in het document dat ik je voorheen gestuurd hebt.

Ik heb 1 kamer afgesloten in het appartement, die kamer moet dus niet onder handen genomen worden.

Bij thuiskomst verwacht ik dus 2 setjes sleutels, een behandelde vloer in de woonkamer en eettuimte, een brandschoon appartement met de nodige herstellingen.

Ik verwacht van jou ten laatste maandag 27/05/2019 16h00 een actieplan voor de komende dagen. Als ik van jou voor die tijd geen concreet voorstel heb, wordt de ingebrekestelling per direct aangetekend verstuurd, met exact dezelfde eisen als hierboven beschreven met dezelfde eind datum en vooral met de boodschap dat het contract vanaf
01/07 ontbonden wordt.

Ik ben net zoals jij niet telefonisch bereikbaar tot en met 9 juni, via e-mail kan je me wel contacteren.
In mijn laatse e-mail ben ik stricter geweest als in de voorgaande e-mails, maar ik ben het spuugzat.

We zijn ondertussen de eind datum voorbij, dus nu probeer ik via dit forum de correcte stappen te ondernemen.

Korte versie :

Vehuurder komt schriftelijk gemaakte afspraken mbt herstellingen appartement niet na wat zijn mijn mogelijkheden.

Mijn vragen aan jullie zijn nu:

- Kan ik de huur van de afgelopen maanden terug eisen ?
- Kan ik de geleden schade aan mijn bedrijf ( sluitingsdag voor het herstellen van de vloer) terugvorderen ?
- Hoe moet ik dit nu het best juridisch aanpakken

Ik zou graag in het appartement wonen want de ligging is voor mij ideaal, en als de problemen opgelost zijn is er niets meer om over te klagen.

Alvast bedankt.

Jureca
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Jureca begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
Oude Belg
Berichten: 3192

#2 , 28 mei 2019 08:21

In mijn laatse e-mail ben ik stricter geweest als in de voorgaande e-mails, maar ik ben het spuugzat.

We zijn ondertussen de eind datum voorbij, dus nu probeer ik via dit forum de correcte stappen te ondernemen.
Stop met dat zinloze e-mailen en bellen. Stuur meteen een aangetekende brief met de nodige deadlines.
Waarom geen aangetekende zending als dat nodig is? "Ik heb geappt, gebeld, gezegd, gemaild, facegeboekt, met krijt op het voetpad geschreven.... " Neem pen en papier en schrijf!

KrisTemmerman
Topic Starter
Berichten: 3
Juridisch actief: Nee

#3 , 28 mei 2019 15:13

In mijn laatse e-mail ben ik stricter geweest als in de voorgaande e-mails, maar ik ben het spuugzat.

We zijn ondertussen de eind datum voorbij, dus nu probeer ik via dit forum de correcte stappen te ondernemen.
Stop met dat zinloze e-mailen en bellen. Stuur meteen een aangetekende brief met de nodige deadlines.
Ik heb ondertussen een aangetekende brief verzonden !

Bedankt !

Reclame

KJ86
Berichten: 2663

#4 , 28 mei 2019 22:11

Het zal wel een beetje van de goodwill van de verhuurder afhangen. Je hebt enkel de herstelling van de vloer (verplichte herstelling voor de verhuurder) op mail, de rest (vrijblijvende herstellingen) zijn mondelinge beloftes.

KrisTemmerman
Topic Starter
Berichten: 3
Juridisch actief: Nee

#5 , 29 mei 2019 11:02

Ook de andere herstellingen en het poetsen zijn vastgelegd als een akkoord op e-mail dus ik hoop die ook op te kunnen eisen.

De aangetekende brief is intussen verstuurd.

Ik ben benieuwd wat de reactie gaat zijn !

Terug naar “Huren”