Waarborg (gedeeltelijk) inhouden voor sticker op WC-bril

Ecofri
Topic Starter
Juridisch actief: Nee

Waarborg (gedeeltelijk) inhouden voor sticker op WC-bril

#1 , 16 mei 2019 19:23

Hoi hoi,

Mijn vriendin zit met problemen met haar huisbazin en ik kom hier eens luisteren of ik het bij het rechte eind heb.
(dat ik haar geen onzin vertel)

Kort gezegd komt het er op neer dat ze 1 maand waarborg willen inhouden voor een wc-bril :shock:

Heel het appartement werd bijna microscopisch onderzocht op zoek naar iets van schade of vuil.
Hier was niets te vinden, dus ging haar aandacht naar de wc-bril.

Hier werd een sticker met een tekening opgekleefd (ieder zijn goesting natuurlijk, blijkbaar worden zo een dingen verkocht).
Huisbazin wou deze er af.
OK, maar dan zijn er natuurlijk lijmresten. En niets bij de hand om dit te poetsen, want dit was bij de uitgaande plaatsbeschrijving in een leeg appartement.
Huisbazin: dat gaat je een maand huur kosten van je waarborg. We zullen morgen proberen dit te poetsen, als het niet lukt, houden we een maand van waarborg in. Want als we geen passende bril vinden, moeten we een hele nieuwe wc zetten!

Direct daarna zijn de sleutels overhandigd met papier dat de waarborg zal afhangen van de wc-bril en dat er voor de rest geen huurschade is.

Vriendin heeft dit ondertekend.

Volgens mij is het hoogste dat ze kan afhouden de kost van een nieuwe wc-bril.
Niet?

Winston
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Winston begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
Ghentian
Juridisch actief: Ja

#2 , 16 mei 2019 19:27

1 maand huur wegens lijmresten op een WC-bril? Het moet niet gekker worden.
Een blote eigenaar heeft geen vruchtgebruik; een naakte eigenaar geen kleren.

mava105

#3 , 16 mei 2019 19:53

Dat de verhuurster er mogen zelf blijft aanplakken.
Als ex huurder zou ik toch gaan controleren als ze de HWB wil inhouden. Voor hetzelfde geld is de lijm eraf en wordt de waarborg toch ingehouden.

Reclame

Franciscus

#4 , 16 mei 2019 19:57

Niet aanvaarden en daarna via AS waarborg minus kosten van stickeroplosproduct (bestaat) pak weg 10€ dient betaald te worden want dat vriendin anders naar vrederechter trekt.

Als waarborg op geblokkeerde rekening staat moeten beide partijen tekenen ( wettelijk verplicht) dus gewoon laten staan.

Ecofri
Topic Starter

#5 , 29 mei 2019 09:49

Beste,

Tot gisteren hadden we nog steeds niets gehoord van de huisbazin.
Na zelf contact op te nemen, is het antwoord dat ze nog geen tijd hebben gehad om de WC-bril te poetsen.

Voorstel om deze zelf te gaan poetsen werd afgewezen.

Op de vraag: wanneer denk U de waarborg dan te regelen?
Was het antwoord: wanneer ik een nieuwe huurder vind.

Is er een (wettelijke) termijn die wij hier op kunnen zetten in een aangetekend schrijven?
Er zal wel een termijn voorzien zijn in de wet, maar ik denk niet dat het de termijn is dat zij beweert.

Meeboo

#6 , 29 mei 2019 10:22

stuur een AS dat u vrijgave van de waarborg - kosten oplosproduct eist binnen 14 dagen zoniet stapt u naar de vrederechter

Terug naar “Huren”