Gemeenschappelijke kosten vs vroegtijdige opzeg.

d4v3
Topic Starter
Berichten: 1
Juridisch actief: Nee

Gemeenschappelijke kosten vs vroegtijdige opzeg.

#1 , 16 mei 2019 17:32

Goeiedag,

een vriend huurde een appartement in een blok van 5 appartementen waar ik vanaf augustus 2018 bij ben komen wonen. Toen hij vertrok in oktober 2018 heb ik het contract overgenomen tot februari 2019 en is een andere vriend bij mij komen inwonen. Ondertussen ben ik verhuisd met mijn vriendin en heeft dus die laatste vriend mijn contract overgenomen.

Dus:
aug-sep-okt: ingewoond met vriend 1, aan wie ik mijn deel van de huur en het forfaitair bedrag betaalde
nov-dec-jan-feb: zelf gehuurd en vriend 2 is komen inwonen, ik betaalde het volledig forfatair bedraag aan de huisbaas

Electriciteit en gas individueel, maar een gedeelde mazoutketel voor de verwarming.

De waarborg werd teruggestort.

Nu, twee maand later, krijg ik een e-mail over de eindafrekening van 2018, op dewelke facturen staan voor liftonderhoud, gang electriciteit en onderhoud, en mazout beginnende in 2017 en eindigend in 2019. Dit totaalbedrag van meer dan 8000EUR voor het volledig gebouw wordt dan gedeeld door 7 inwoners van 5 appartementen, dan vermenigvuldigd met het aantal inwoners in het appartement (2) en dit bedrag verminderd met het forfaitair bedrag van 12 maand dat al betaald werd.

Is dit een logische manier van rekenen? Rekent men normaal per inwoner of per contractuele huurder (dus appartement)?
Alsook, vermits ik slechts 4 maand huurde, is het dan aan mij om het volledig resterend bedrag te betalen?

Reclame

Jureca
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Jureca begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding

Terug naar “Huren”