Overlijden verhuurder

gebruiker_1986
Topic Starter
Juridisch actief: Nee

Overlijden verhuurder

#1 , 14 mei 2019 16:27

Onlangs is jammer genoeg mijn verhuurder overleden. Na wat opzoekingswerk blijkt dat het huurcontract gewoon doorloopt en overgaat naar de erfgenamen.
Maar ik zit verveeld met de betaling. In het huurcontract wordt een specifiek rekeningnummer vermeld waarop de stortingen moeten gebeuren. Na het overlijden heeft de levensgezel (niet getrouwd) van de verhuurder contact opgenomen om de stortingen verder te zetten op zijn rekening. Ik weet ook niet of de levensgezel een erfgenaam is, of dat er meerdere erfgenamen zijn. Ik heb daarbij een akte van erfopvolging gevraagd, maar dit blijkt wel even te duren en na ongeveer 3 maanden na het overlijden heb ik deze nog niet ontvangen. Het lijkt me dat zolang ik de akte van erfopvolging nog niet heb ontvangen moet blijven doorbetalen op het rekeningnummer vermeld in het huurcontract. Ik wil vermijden dat later andere erfgenamen bij mij achterstallige huur komen innen of dat zij benadeeld worden.
De levensgezel is waarschijnlijk wel een erfgenaam (maar misschien een van meerderen) en ook waarchijnlijk dus mijn toekomstige verhuurder en momenteel mijn buur.
1. Hoef ik te wachten op de akte van erfopvolging om van rekeningnummer te wijzigen?
2. Is er een tijdelijke regeling mogelijk met de verhuurder? bvb: Dat hij/zij op eer en geweten op papier verklaart dat hij een erfgenaam is.

Winston
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Winston begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
mava105
Juridisch actief: Nee

#2 , 14 mei 2019 16:42

Tenzij de andere partij niet met officiële documenten over de brug komt, blijf je betalen op de rekening vermeld in de huurovereenkomst. Dan doe je NIETS mis.

basejumper

#3 , 14 mei 2019 22:48

Inderdaad betalen op dat nummer. Dat zal vereffend worden door de bank in kader verdeling nalatenschap dus elke erfgenaam zal zijn/haar rechtmatig deel krijgen.
Uit zelfbeheersing groeit de Kracht.
Zelfkennis brengt ons tot Wijsheid.
Zelfvervolmaking leidt ons tot Schoonheid.

Reclame

Terug naar “Huren”