Zelfstandige activiteit in huurhuis

AndJusticeForAll
Topic Starter
Berichten: 1
Juridisch actief: Nee

Zelfstandige activiteit in huurhuis

#1 , 14 mei 2019 09:48

Ik huur al een paar jaar een huis, en het huis hiernaast is ook een huurhuis. Daar zijn een paar maanden geleden nieuwe huurders komen wonen en die hebben een zelfstandige activiteit opgestart. Daardoor staat het hier regelmatig 's avonds vol met auto's. Ik denk dat er een soort workshops wordt gegeven. Auto's blokkeren dikwijls toegang tot mijn garage, waardoor ik telkens moet gaan aanbellen, en ben het beu om steeds te moeten gaan 'vragen' of ik uit of in mijn eigen garage mag. Ik zou denken dat de huurders hun klanten er op attent maken bij aankomst, maar nee... Ik zou uiteraard steeds politie kunnen bellen maar dat duurt soms uren voordat die langskomen. Mijn vraag is nu: mag men zomaar een commerciële activiteit opstarten in een huurhuis? In onze straat zijn er geen andere commerciële activiteiten. Er wonen wel zelfstandigen, maar die oefenen hun job niet thuis uit.

Jureca
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Jureca begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
denlowie
Berichten: 15927
Juridisch actief: Nee

#2 , 14 mei 2019 10:07

Waarom niet ??
Mocht je weten hoeveel horeca zaken gehuurd worden ?

En als men de huur NIET inbrengt in de kosten kunnen de verhuurders weinig tot niks doen, zolang het geen winkel is of horecazaak is.
Als er één deur dicht gaat, gaat er een andere open.

LennieK
Berichten: 1862
Juridisch actief: Nee

#3 , 14 mei 2019 10:23

Sommige zelfstandige activiteiten (kapster, onthaalmoeder, restaurant, café, hondenpension...) kunnen niet zomaar overal. Soms wordt zoiets 'tegengehouden' door stedenbouwkundige voorschriften. Bijvoorbeeld bepalen sommige RUP's dat er enkel 'activiteiten gerelateerd aan wonen' mogen en dat de hoofdfunctie van een woning dus wonen moet blijven en niet ondernemen.
Je kan altijd eens informeren naar de stedenbouwkundige voorschriften voor dat adres.

Reclame

mava105
Berichten: 22256
Juridisch actief: Nee
Locatie: Regio Leuven

#4 , 14 mei 2019 16:32

Hangt uw nummerplaat op de garagepoort?

Oude Belg
Berichten: 3192

#5 , 16 mei 2019 08:08

Hangt uw nummerplaat op de garagepoort?
Die nummerplaat betekent alleen dat u er zelf mag staan. Anderen mogen er nooit staan, nummerplaat of niet. Politie bellen, zeggen dat u niet weet van wie de wagen is, en hopen op takeling.
Waarom geen aangetekende zending als dat nodig is? "Ik heb geappt, gebeld, gezegd, gemaild, facegeboekt, met krijt op het voetpad geschreven.... " Neem pen en papier en schrijf!

Terug naar “Huren”