Hondje en huurovereenkomst

Ikwileenhondje
Topic Starter
Berichten: 6
Juridisch actief: Nee

Re: Hondje en huurovereenkomst

#31 , 15 mei 2019 08:20

Dus als ik het samenvat, mag de huurder zeker geen geld extra vragen? Maar mag weigeren met grondige reden.

Jureca
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Jureca begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
tira00
Berichten: 929

#32 , 15 mei 2019 09:13

Hoe staat die 200 euro opslag juist geformuleerd in je contract?

bosprocureur
Berichten: 6858

#33 , 15 mei 2019 09:18

Dus als ik het samenvat, mag de huurder zeker geen geld extra vragen? Maar mag weigeren met grondige reden.


Nu wordt het helemaal te gek.

Waarom zou de huurder extra geld mogen vragen (van de verhuurder) ? De hele discussie wordt onbegrijpelijk, zeker voor de vraagsteller.

Huurder is degene die geld betaalt aan de VERhuurder. Verhuurder is de eigenaar.

Reclame

father b
Berichten: 1576
Juridisch actief: Nee

#34 , 15 mei 2019 10:20

#31 en # 33 TS vergist zich van benaming. Kan toch gebeuren.
Huurprijs is 1 bedrag per maand voor iedereen geldig. Grondige reden kan zijn : te kleine woning, ..;

De extra € 200.00 huur per maand per dier = afzetterij, woekeraar, onwettig. Zie mijn vorige reacties :
10 kanaries = € 2000.00 per maand huur. belachelijker kan niet.
Gaat hij ook extra huur vragen voor gebruik : badkamer, wc, slaapkamer …
Bovendien houdt die werkwijze een algemeen verbod in op het houden van een huisdier.

KJ86
Berichten: 2663

#35 , 15 mei 2019 12:42

Niet te veel spel rond maken, simpel is al moeilijk genoeg.
Hou u gewoon aan het contract en wacht met een hond tot dat je een woning hebt waar het wel mag. Ik beloof het, je zal er niet van doodgaan.

Volgende keer wel blijven zoeken tot dat de woning aan uw voorwaarden voldoet want twee maanden geleden had je geen problemen met de overeenkomst. Die verhuurder zal ook verschieten van uw wispelturig gedrag.

Etak
Berichten: 110
Juridisch actief: Nee

#36 , 15 mei 2019 15:48

Je hebt het contract getekend en was akkoord met de inhoud... of dit nu rechtsgeldig is of niet, dus waarom nu dan alles in twijfel trekken?

father b
Berichten: 1576
Juridisch actief: Nee

#37 , 15 mei 2019 15:55

#36 Een contract moet altijd rechtsgeldig zijn. De inhoud van een contract moet volgens de wet zijn, anders is het ongeldig.
Natuurlijk heeft TS het niet slim aangepakt om zulke clausule er in te laten.
Voorleggen aan de huurdersbond ( al gezegd ).

KJ86
Berichten: 2663

#38 , 15 mei 2019 22:29

Eigenlijk moet TS eerst naar de verhuurder en vragen of dat hij een huisdier mag houden zonder de vergoeding te betalen.

Stel nu dat TS een goeie huurder zou zijn, dan kan er meer, dat is bij iedereen zo.

Twee maanden is vroeg maar als verhuurder heb je toch al een beter idee dan wanneer iemand zich voor het eerst komt aanbieden.

Terug naar “Huren”