brandattest

Sandra2304
Topic Starter
Berichten: 4
Juridisch actief: Nee

brandattest

#1 , 10 mei 2019 09:46

Beste
Wij hebben een brandattest van de centrale verwarming die gekeurd is oktober 2018.
Nu zegt het immo Kantoor dat wij een recent brandattest moeten bezorgen bij verhuis. Het brandattest is afgekeurd omdat er geen onderverluchting aanwezig is. De verhuurder heeft dit nog altijd niet hersteld ben ik dan verplicht om terug de centrale verwarming en de ketel te laten keuren? zolang er niets veranderd aan de ketel (werken) staat er hetzelfde op dat papier en betalen wij voor niets!!
Kan dit zo maar? dit zijn toch kosten voor de verhuurder of vergis ik mij?

Jureca
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Jureca begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
mava105
Berichten: 22270
Juridisch actief: Nee
Locatie: Regio Leuven

#2 , 10 mei 2019 11:13

Ik neem aan dat dat attest gevraagd wordt in de huurovereenkomst tussen u en de verhuurder (eventueel vertegenwoordigd door een Immo). En het is juist de verhuurder die ingebreke is gebleven. Dus NIETS van aantrekken.

LennieK
Berichten: 1866
Juridisch actief: Nee

#3 , 10 mei 2019 11:20

dat kan enkel geëist worden als het letterlijk zo in uw huurcontract staat. Anders repliceert u gewoon dat u een keuringsattest hebt dat nog geen twee jaar oud is, en dus nog recent genoeg.

Reclame

Terug naar “Huren”