Camerabewaking

NatD
Topic Starter
Berichten: 429
Juridisch actief: Nee

Camerabewaking

#1 , 08 mei 2019 02:00

Toen ik zopas terugkwam van wandeling met mijn honden, zag ik dat op het venster naast de voordeur opeens zo'n sticker hangt met zo'n cameraatje op (wet van ehm, huppeldepup). Ik heb gemerkt dat de eigenaar aanwezig was in het gebouw.

Om nog eens duidelijk te maken, het is een appartementsgebouw met 2 appartementen en 2 studentenkamers, waarvan hij 1 studentenkamer verhuurt aan toeristen.

Hij zal ergens een of meerdere camera's opgehangen hebben in het gemeenschappelijk gedeelte, ik durf echter niet rond te kijken waar. Maar mijn vraag is, mag hij dat zomaar? Ik vond het al ambetant dat hij hier iedere week is, sinds hij die ene kamer aan toeristen verhuurt. Maar nu met die camera('s), hoewel ik niet weet waar ze hangen, voel ik me toch in mijn privé geschonden...

Jureca
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Jureca begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
LennieK
Berichten: 1869
Juridisch actief: Nee

#2 , 08 mei 2019 09:28

Wellicht dient het stickertje als afschrikmiddel? Of zijn de toestellen nog niet geïnstalleerd? U kan dat altijd eens navragen bij uw huisbaas.

NatD
Topic Starter
Berichten: 429
Juridisch actief: Nee

#3 , 08 mei 2019 11:05

Ik heb toch een boormachine gehoord gisteren, ik heb niet gekeken. Ik ontloop hem als ik kan, aangezien hij hier minstens 1 x per week is. Ik ben dan weggegaan in de namiddag langs mijn garage, dus had ik de voordeur niet gezien, of beter gezegd, er niet op gelet.
Dus er is sowieso geboord en bovenbuur was niet thuis. En toen 's avonds die sticker gezien...

Reclame

mava105
Berichten: 22286
Juridisch actief: Nee
Locatie: Regio Leuven

#4 , 08 mei 2019 11:13

Heb zo jarenlang op alle ramen en deuren op het gelijkvloers van mijn vrijstaand huis, stickers gehangen van een zeer bekende Belgische
beveiligingsfirma. Had die ergens vast gekregen. Nu heb ik overal nieuwe ramen, maar geen stickers meer :(

mbbs1024
Berichten: 477

#5 , 08 mei 2019 20:48

Waarom vraag je het niet gewoon ?
Waarom durf je niet rondkijken ?

Is je huisbaas zo een tiran dat je blijkbaar zo bang van hem bent ?

NatD
Topic Starter
Berichten: 429
Juridisch actief: Nee

#6 , 08 mei 2019 21:49

Waarom vraag je het niet gewoon ?
Waarom durf je niet rondkijken ?

Is je huisbaas zo een tiran dat je blijkbaar zo bang van hem bent ?

Nu ja, bang ben ik niet, maar 't is een ongelooflijke moeial die over van alles klaagt, maar niks doet aan 't gene hij moet doen. Oh, voor zijn toeristenkamer doet hij ietsje meer inspanningen. Maar als je dan de kritieken leest op booking, komt het allemaal op 't zelfde neer, vuile keuken...
Parkeert quasi altijd voor mijn garage, waarvoor ik dus huur betaal. Overlaatst kwam iemand een gewonde duif naar me brengen, en een vriendin van mij zou die dan ophalen om ze te verzorgen. Aangezien ik honden heb, heb ik die duif even in de gang gezet. Bovenbuurvrouw had er geen last van. Maar eigenaar had gewoon de kooi met duif erin op straat gezet en er hing nochtans een doek over, zodat de duif rust had, hij heeft dus echt gekeken wat daar stond in de gang..

Dus nee, ik ben niet bang, maar zijn gezever en gemoei vermijd ik liever..

En oh ja, eigenaar is Chinees en spreekt enkel Frans (en Chinees), mijn kennis van het Frans is barslecht..

Terug naar “Huren”