Vandalisme

tio
Topic Starter
Berichten: 3
Juridisch actief: Nee

Vandalisme

#1 , 05 mei 2019 11:55

Mijn ruit dubbel glas werd op een avond ingegooid ik vroeg de politie en de verzekering later zei mijn verzekering dat het een zaak was voor de verzekering van de huiseigenaar . Maar hij moet een franchise betalen nu chanteert hij mij ik was aan het verhuizen naar een andere woonst ik moest zijn franchise betalen want anders kon hij het huis niet weder verhuren zei hij, ik deed dit en hield de franchise van mijn volgende huur , hij beweert nu dat ik geen volledige maand betaalde .
Ik verhuis daar omdat mijn inkomen drastisch verminderd is en ik de huur van 814 euro niet meer kan betalen .Hij stelde zelf voor om de huur met 30 euro te verminderen maar dat kan ik niet betalen.
Ik kwam er 2 jaar geleden wonen en wekelijks kwam hij 2 keer vragen of er geen post voor hem was tot bijna een jaar lang dan moest er geschilderd worden hij wist dat de traptreden los lagen te wiebelen ik ben 2 maal van die trap gevallen en heb nu een whiplash .
Gedurig stond hij met een smoes aan de deur.Nu intimideert hij mij en stalkt mij want ik deed 3 maand huuropzeg en de laatste maand kon ik niet betalen steeds bellen en mailen en sms en morgen moet het geld op mijn rekening staan ik hem nochtans de zaak uitgelegd hoe kan je betalen als je het geld niet hebt ik heb nog alleen een pensioentje van 1200 euro met nog kinderen ten laste en ben 68 jaar.
Bovendien is hij rasist mijn kinderen zijn gemengd bruin van vel nu zegt hij dat het door mijn familie komt dat de ruit is ingegooid en dat dat bij hem met zijn familie niet kan gebeuren.Ik verhuisde naar iets goedkoper , hij heeft me nu voor het vredegerecht gedaagd .

Jureca
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Jureca begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
CityBird
Berichten: 794

#2 , 05 mei 2019 19:01

En wat is jouw vraag?

mava105
Berichten: 22270
Juridisch actief: Nee
Locatie: Regio Leuven

#3 , 05 mei 2019 19:50

En wat is jouw vraag?
Waar een groot deel van de hoofdletters is gebleven.

Reclame

Meeboo
Berichten: 1488

#4 , 06 mei 2019 10:01

jij bent in gebreke gebleven door de huur niet volledig te betalen. Ik zou het resterende deel onmiddellijk overmaken aan de verhuurder.

tio
Topic Starter
Berichten: 3
Juridisch actief: Nee

#5 , 06 mei 2019 11:44

Hoe ik heb geen 262 € die hij met ten onrechte deed betalen voor zijn franchise zijn verzekering.

Meeboo
Berichten: 1488

#6 , 06 mei 2019 14:04

een deel van de huur achterhouden op eigen initiatief is nooit een goed idee. Had u een schriftelijk akkoord dat u dit van het huurgeld mocht afhouden? Zoniet bent u in gebreke gebleven door uw huurcontract niet na te leven door een deel van de huur in te houden?

Als ik uw onsamenhangende tekst wat kan begrijpen heeft u een huurachterstand van 1 maand en 262€. klopt dit? Gezien de verhuurder u gedagvaard heeft zal de vrederechter u wel een afbetalingsplan opleggen. Heeft u een kwitantie van de verhuurder gekregen dat u die 262 voor de franchise aan hem betaald heeft?

Sirkii
Berichten: 5417

#7 , 06 mei 2019 18:16

Schade door overmacht is ten laste van de VERhuurder. Lees de huurwet maar na. Die franchise moet normaliter de VERhuurder betalen want vandalisme is normaliter overmacht.

De huur (en eventuele opzegvergoedingen) moeten natuurlijk betaald worden door de huurder. De franchise kan maar aan de huurder doorverrekend worden als de huurder aansprakelijk is voor de schade. Bij vandalisme lijkt dit dus voor de VERhuurder te zijn tenzij de vandaal gepakt wordt.

PS. Als het huurcontract en plaatsbeschrijving niet geregistreerd is kan de verhuurder geen schadebetalingen claimen en kan je na opzeg onmiddelijk weg.

bambipower
Berichten: 1034

#8 , 06 mei 2019 18:38

Maar het is wel aan de huurder om te bewijzen dat het een geval van overmacht is. Als dat niet kan bewezen worden, is het ten laste van de huurder

KJ86
Berichten: 2663

#9 , 06 mei 2019 18:52

Klopt en daar komt ook nog eens bovenop dat de betaling van de franchise schuld impliceert.
Waarom zou je anders zoiets betalen?

Franciscus
Berichten: 38602

#10 , 06 mei 2019 20:16

Is er PV opgesteld door politie is vernieling van stedelijke afsluitingen.

tio
Topic Starter
Berichten: 3
Juridisch actief: Nee

#11 , 07 mei 2019 11:24

Ik ben er al 3 maand weg en adres verandering reeds ruim 1 maand geleden gedaan bij de bevolking , I.K. reeds aangepast. Nu zegt hij dat ik er officieel nog woon en er niet mag binnen gaan ? Het eerste jaar dat ik er woonde kwam hij 2 maal per week langs om te zien of er post was. Normaal doe je toch een postadres wijziging bij de post en alles word doorgestuurd naar het nieuwe adres of zijn de rijken er te gierig voor?

KJ86
Berichten: 2663

#12 , 07 mei 2019 16:22

De rijken krijgen gewoonweg veel meer post.
Hoe rijker dat je bent, des te meer facturen moet je betalen.
Mijn persoonlijke ervaring leert dat het systeem van doorsturen niet 100 % werkt en eigenlijk toch wel duur is.

Terug naar “Huren”