Ontruiming pand van overlijden huurder

Skinny
Topic Starter
Juridisch actief: Nee

Ontruiming pand van overlijden huurder

#1 , 03 mei 2019 17:15

Beste,

Mijn huurder is overleden, erfgenamen zullen erfenis verwerpen.
Wat gebeurt als de verhuurder zelf het appartement ontruimt? En leegmaakt?

Winston
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Winston begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
mava105

#2 , 03 mei 2019 17:58

Kan je aangeklaagd worden voor diefstal. In dit geval mogelijks vadertje staat.

Franciscus

#3 , 03 mei 2019 18:00

Zeker niet doen - u kan idd een heleboel problemen krijgen.
Zal vrederechter worden.

Reclame

Skinny
Topic Starter

#4 , 03 mei 2019 18:13

Dank je voor de reacties...
Ik ben al van de kast van het muurtje gestuurd...de ene vredegerecht zegt zus, de andere zegt zo...een advocaat zegt dat ik een verzoekschrift kan indienen zonder advocaat..zo gezegd,zo gedaan.. papieren terug gekregen dat verzoekschrift dient ondertekend te worden door advocaat...
Voor het aanstellen van curator kan tot 4 maanden duren en tot 1200€ kosten...hoe groot is dan de boete hier tegenover?
Intussen staat er nog volle frigo, etenswaren die kunnen rotten en geurhinder/ongemak bezorgen aan medebewoners..Ik weet van een vriendin van hem, volle frigo..als de rekening electriciteit niet betaald wordt, sluiten ze af..met alle gevolgen vandien..
Jammer dat je als verhuurder niet veel rechten hebt...

mava105

#5 , 03 mei 2019 20:11

.de ene vredegerecht zegt zus, de andere zegt zo...
Bij hoeveel vrederechters ben je dan al geweest? Is dat niet enkel deze van de woonplaats van de overledene? Als jij hem uitlegt wat de gevolgen kunnen zijn voor de andere bewoners van het gebouw, komt er bijna zeker een gunstig vonnis.

Franciscus

#6 , 03 mei 2019 20:16

Vrederechters geven geen advies ook de griffie niet dat is trouwens wettelijk verboden.
Alleen de vrederechter plaats feiten is bevoegd.

Skinny
Topic Starter

#7 , 03 mei 2019 20:19

Idd, maar ze kunnen me zelfs niet zeggen in welke kanton ik juist moet zijn...
Ik ben zelf bij advocaat geweest voor advies.. blijkt dan ook niet juist te zijn..
Ik word er hopeloos van.. het enige dat ik wil, is zo vlug mogelijk in mijn appartement te kunnen om de schade te beperken...al kan ik het dan nog niet direct verhuren...of overweeg zelfs om het te verkopen

mava105

#8 , 04 mei 2019 09:09

tja, als je dat aan de kuisvrouw vraagt die dat vredegerecht kuist, zal je waarschijnlijk geen deugdelijk antwoord krijgen. Het zou me verwonderen dat ze nite weten in welk kanton je dient te zijn als je een juist adres hebt van uw appartement

Skinny
Topic Starter

#9 , 04 mei 2019 12:19

@mave105
En toch is het zo! Toen ik gebeld had, moest ik naar het éne kanton, had gevraagd voor verzegeling..zo gezegd,zo gedaan... toen ik daar aankwam, was dit blijkbaar niet zo..ze verwezen me door naar een ander kanton..toen ze hoorde dat het om een verzegeling ging,dus curator nodig.. moest ik toch weer van waar ik gekomen was..dusja
Heel verwarrend

jefke007

#10 , 04 mei 2019 13:29

Het vredegerecht van het kanton waar het huis staat

Ik geloof je best is wel heel erg de verwarring die er is.

Als het allemaal niet vlug in orde komt, kan je later ( of zeker de buren ) wanneer er geurhinder is , of er een rattenplaag of insectenplaag zou komen, ook nog klacht bij de politie indienen. Wie weet komt er dan wat schot in de zaak

Skinny
Topic Starter

#11 , 04 mei 2019 13:41

Idd, en zeker al als de advocaat ( juridische raadpleging) blijkbaar ook niet bij het rechte eind heeft..
I

jefke007

#12 , 04 mei 2019 13:43

Je moet de geurhinder niet afwachten, je kan op voorhand als eens polsen bij de politie wat zij zouden kunnen doen om de geurhinder te verhinderen

Franciscus

#13 , 05 mei 2019 18:43

Welk kanton - het is uw huis - u hebt dus contact met de gemeente en die weten perfect in welk kanton uw woning gelegen is.

asperger

#14 , 05 mei 2019 19:56

Geef de gemeente eens en ik geef het kanton.
" papieren terug gekregen dat verzoekschrift dient ondertekend te worden door advocaat..."
Hoe kan de vrederechter u gezegd hebben dat ondertekening door advocaat verplicht is als u niet weet welk vredegerecht bevoegd is? Dat kan toch niet :mrgreen: ?
"Politici verkiezen echter liever de bedenkelijke heldenstatus van betweter te belichamen tegenover die van de minus habens." (Victor Dauginet in "Het belaste land", pagina 72)

Skinny
Topic Starter

#15 , 06 mei 2019 12:04

Het appartement is gelegen in Oostende..

Terug naar “Huren”