Immo vs nutsvoorzieningen

Purple
Topic Starter

Immo vs nutsvoorzieningen

#1 , 29 apr 2019 11:08

Graag jullie raad hieromtrent:

Mijn moeder beslist kleiner te gaan wonen en huurt een seniorenflat (nieuwbouw, zij is de eerste bewoner de andere appartementen staan nog te huur).

Bij de intrede kreeg ze al de aanvragen voor electriciteit/water van de Immo.
Deze waren door hun ingevuld (en ondertekend!) en meteen aangevraagd.

Voor het water hadden zij de foute naam (geen idee hoe ze op die andere naam kwamen), en foute busnummer.

Immo: ah, vraag dan maar aan uw zoon dat hij dit rechtzet.
Ik: "uit principe" jullie zijn in de fout gegaan, jullie gaan dit oplossen.

Terug bevestiging van inschrijving: naam is juist, bus is nog steeds fout, aantal inwonenden is plots '0'.

Ik bel net zelf naar de watermaatschappij: daar zeggen ze dat de watermeter-nummer al een paar keer is aangepast door de immo en ze daar nu zelf niet meer weten welke juist is.

Ik denk toch dat wij recht in onze schoenen staan als we dit hele verhaal doorspelen naar de immo en dat zij dit recht zetten.
Zij hebben immers verschillende aanvragen verstuurd en ondertekend in iemand anders zijn naam. (weet niet of dit gangbaar is of gewoon schriftvervalsing)

Alvast bedankt voor Uw antwoord.

Winston
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Winston begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
mava105
Juridisch actief: Nee

#2 , 29 apr 2019 12:18

Is niet de normale gang van zaken.Normaal dient de verbruiker dat aan te vragen.

bosprocureur

#3 , 29 apr 2019 12:49

Inderdaad, zoveel poespas maken voor een eenvoudige formaliteit; het gaat trouwens om een eerste aansluiting, verwarring zou niet mogen mogelijk zijn.

In de tijd dat zoonlief zich ergert in andere mensen die een fout maakten (?), kan hij het evengoed rechtzetten, en is iedereen kontent. :evil:

Reclame

LennieK
Juridisch actief: Nee

#4 , 29 apr 2019 16:53

Zet de kraan open bij uw moeder, ga kijken beneden welke teller loopt en noteer het nummer. Vul dan het waterovernamedocument in en stuur het op naar de juiste waterbeheerder. Zet uw principes maar gauw opzij, want straks is alleen uw moeder de dupe... Geen tussentijdse factuur, dus veel verbruik betalen bij een meteropname, verbruik betalen van een ander gezin... De keikop uithangen heeft hier geen enkel nut.

Terug naar “Huren”