tuin huurders

stefaniev
Topic Starter
Berichten: 12
Juridisch actief: Nee

tuin huurders

#1 , 29 apr 2019 09:00

Samenhangend met mijn vraag over het niet betalen van de meubels.

Mijn huurders willen de tuin op orde stellen , na de staat van de tuin hoe die geworden is na ondertekening van de huurovereenkomst.
Ik heb gezegd dat ik wel wil meegaan in enkele kosten van de tuin. Voor een bepaald bedrag. Ook al is het in principe van dat je hier niet in moet tussenkomen.

Kan ik hun laten weten, bij niet betaling van de meubels. Dat ik kan zeggen dat ik niet meer tussen kom in de kosten van de tuin.
Dat de kosten volledig op hun vallen.

Jureca
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Jureca begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
Estagon
Berichten: 105
Juridisch actief: Nee

#2 , 29 apr 2019 09:03

Wat staat er precies op papier?

Als je 'gezegd' hebt dat je tussen zal komen is het voor de Huurder moeilijker te bewijzen.

stefaniev
Topic Starter
Berichten: 12
Juridisch actief: Nee

#3 , 29 apr 2019 09:23

Ondertussen is het al veranderd terug naar gewoon gras, ipv kunstgras.
Daarin heb ik gezegd wil tussen komen in het gedeelte waar alleen gras gaat komen. Door middel van graszaad. indien er matten komen, wil ik weten hoeveel dat het gaat kosten. En wil ik tot de helft tussen komen.
Alleen op het gedeelde van de grasmatten. Alles wat ze anders doen zijn de kosten voor hun. Zoals het plaatsen van tegels enzo.

Reclame

mava105
Berichten: 22256
Juridisch actief: Nee
Locatie: Regio Leuven

#4 , 29 apr 2019 12:13

Schrijf hun zeker dat je pas zal betalen NA betaling van de meubels, en zeker ook NA het zaaien /plaatsen van het gras. anders zie je nooit uw geld.
Heb dat bijna 30 jaar lang toegepast, tijdens de periode als beheerder van huurpanden. Dikwijls betaalden we bepaalde kosten op vraag van de huurders, maar altijd pas na uitvoering en controle door mij. Regelmatig meegemaakt dat huurders de aankoop van verf vroegen voor de binnenschilderwerken, maar die verf werd dan uiteindelijk voor iets anders gebuikt of zelf voor de buitenschilderwerken (met afbladdering tot gevolg na de eerste winter) Heb me een paar maal laten vangen, maar daarna nooit meer.

stefaniev
Topic Starter
Berichten: 12
Juridisch actief: Nee

#5 , 29 apr 2019 12:50

Dat is een ideetje, ik moet mijn omheining vanachter ook nog vernieuwen. die is omver gedaan door de sterke wind. Maar ben daarop nog altijd met offertes aan het wachten. Dus daaraan ligt de vertraging ook wel. Maar ze laten mij weten van dat het gebeurd is, maar ze hadden pas gebeld nadat ze het terug recht gezet hadden. Met daarna nog ik weet niet hoeveel wind. Dus de verzekering is er maar heel laag tussen gekomen. Want had geen bewijs van hoe het ervoor was, toen het plat lag.

stefaniev
Topic Starter
Berichten: 12
Juridisch actief: Nee

#6 , 29 apr 2019 12:54

okay, zojuist nog eens gekeken en ze hebben betaald. Mava105 Bedankt voor uw ideetje.

lukasi
Berichten: 1139

#7 , 29 apr 2019 16:08

Bij gebruik van kunstgras wordt dit aanzien als ondoordringbare verharding en moet dus de regelgeving betreffende watertoets EN bouwvergunning ( omgevingsvergunning toegepast worden.
Je zal niet de eerste zijn die na controle kunstgras terug mag afbreken en levend groen moet zetten.

stefaniev
Topic Starter
Berichten: 12
Juridisch actief: Nee

#8 , 30 apr 2019 10:48

Kunstgras gaat niet meer komen, maar grasmatten, dit is al gewoon gras, levend groen.

Terug naar “Huren”