Niet betalen aankoop meubels

stefaniev
Topic Starter
Berichten: 12
Juridisch actief: Nee

Niet betalen aankoop meubels

#1 , 29 apr 2019 08:55

Mijn huurders hebben enkele meubels van mij overgekocht.
Met regeling van in stukken te betalen of het volledig bedrag tegen eind december 2018.
Daarna terug een regeling getroffen met volledige betaling van de meubels voor eind februari 2019 via aangetekend schrijven.
Daarna overeengekomen tot volledige betaling te ontvangen op 27 april 2019.

Kan ik hiervoor een bijkomende bedrag vragen indien men niet naleeft van de betalingstermijnen voor het gebruik van de meubels?
Het is maar een klein bedrag.
Volgende stap dat ik ga doen is terug een aangetekende schrijven indien ik vandaag geen betaling ontvangen heb. Ze hebben gezegd van deze de vrijdag te betalen. Maar ik zie nog altijd niets op mijn rekening staan van de morgen.

Indien ik de betaling daarna nog niet ontvangen heb of ze hebben de aangetekende schrijven niet aangenomen. Wat kan ik dan nog doen?
Mag ik dan zeggen van dat ik de meubels ga terug halen of ...

Jureca
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Jureca begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
mava105
Berichten: 22258
Juridisch actief: Nee
Locatie: Regio Leuven

#2 , 29 apr 2019 09:22

Je kan naar de vrederechter stappen voor een verzoening. Kost niets.

stefaniev
Topic Starter
Berichten: 12
Juridisch actief: Nee

#3 , 29 apr 2019 09:26

MAar de vraag hierin is kan ik een bijkomend bedrag vragen voor het gebruik van de meubels van de tijd dat ze gebruikt hebben tot de betaling?

Reclame

KJ86
Berichten: 2663

#4 , 29 apr 2019 09:34

Ik veronderstel dat je nog moet verhuren aan die mensen of zijn ze van plan te vertrekken.
In het eerste geval zou ik toch proberen om ze te vriend te houden.

denlowie
Berichten: 15927
Juridisch actief: Nee

#5 , 29 apr 2019 09:45

Meubels terug halen ?

En wat gaat u er dan mee doen, naar de kringwinkel brengen ?

Heb wat geduld met deze mensen, wie weet hebben ze het ook al niet zo breed om je dit te kunnen betalen.
Het is binnen kort verlof geld misschien dat het dan past.
Als er één deur dicht gaat, gaat er een andere open.

stefaniev
Topic Starter
Berichten: 12
Juridisch actief: Nee

#6 , 29 apr 2019 09:56

Geduld, het is nu april, hebben ze gekocht midden november. Heb ze al telkens een regeling gegeven met het in stukken te betalen tot die datum eind december , eind februari en de laatste keer 27 april. in stukken of alles in zijn geheel tot die datum. Wat voor hun het gemakkelijkste ging. Dat is 6 maand wachten op in stukken te betalen of in zijn geheel te betalen. Geen van beide hebben ze gedaan. Als ze elke maand bijwijze van spreken 50 euro betaald hadden tot nu toe hadden ze al 300 euro betaald. Dan had ik er niets van gezegd. Maar zelfs in stukken betalen doen ze niet. Ook al zeggen met volgend loon betalen we een stuk dat is van een maand geleden. Niets gezien. Ik heb zelfs die meubels voor minder aan hun verkocht van wat ik er ook nog voor betaald heb en gekost hebben. Ze hebben 2 keuzes gehad en verschillende mogelijkheden. Als ik ze terug haal gebruik ik ze zelf terug. Vind op een bepaald moment komt het over van we betalen niet, en we hebben gratis meubels om te gebruiken. En dat is dan van profiteren.

denlowie
Berichten: 15927
Juridisch actief: Nee

#7 , 29 apr 2019 10:14

Pas toch op met het zomaar terug halen, dit zou je zeer duur kunnen komen te staan.

Vraag een verzoeningspoging aan bij de vrederechter dit kost u bijna niks.

Heeft u zelf nog de facturen van deze meubelen ?
Als er één deur dicht gaat, gaat er een andere open.

stefaniev
Topic Starter
Berichten: 12
Juridisch actief: Nee

#8 , 29 apr 2019 10:24

Heb er geen facturen van, omdat ik deze zelf 2dehands gekocht heb.
Het gaat over een kleerkast waarvoor ik 250 euro heb betaald, en een eetkamer set, van een eettafel die je kunt groter maken, 6 stoelen, en een grote eetkamerkast en een kleine eetkamerkast , die ik ook nog eens opgeknapt hebt met verf. Die 550 euro gekost heeft. En ze hebben dit allemaal al mogen kopen volledig voor 400 euro. Ik wil het zo correct mogelijk met hun oplossen dit , dat ik mijn geld krijg. Wil zo lang mogelijk voor zorgen dat er geen vredegerechter bij te pas gaat komen of iets anders.

bosprocureur
Berichten: 6854

#9 , 29 apr 2019 10:43

Zijn ze stipt in het betalen van hun huur?
Voldoen ze min of meer aan de andere huurverplichtingen?

Hoe lang duurt hun huurcontract ?

stefaniev
Topic Starter
Berichten: 12
Juridisch actief: Nee

#10 , 29 apr 2019 11:09

ze huren pas vanaf december 2018. Voor alle misverstanden voor het niet betalen van hun huishuur en heb ik gevraagd om het te doen met domiciliering, dat was een voorwaarde die ik wou hebben met betaling van hun huur.
huurcontract van 3 jaar met verstrijken van contract stilzwijgend naar 9 jaar.

stefaniev
Topic Starter
Berichten: 12
Juridisch actief: Nee

#11 , 29 apr 2019 12:55

Ondertussen betaald!

bosprocureur
Berichten: 6854

#12 , 29 apr 2019 13:01

Zie je wel ?

Dit forum doet wonderen ! :)

Blaatpraat
Berichten: 3793

#13 , 29 apr 2019 15:22

ze huren pas vanaf december 2018. Voor alle misverstanden voor het niet betalen van hun huishuur en heb ik gevraagd om het te doen met domiciliering, dat was een voorwaarde die ik wou hebben met betaling van hun huur.
huurcontract van 3 jaar met verstrijken van contract stilzwijgend naar 9 jaar.
Mag ik vragen hoe u een domiciliëringsaanvraag hebt ingediend?
Mijn bank weigert dit aangezien ik maar pakweg 10 betalingen per maand verwacht, zij geven geen mandaten als het er minder dan 1000 zijn (een keer een uitzondering daar gelaten), en iets zegt mij dat u geen 1000 huurders hebt...

bosprocureur
Berichten: 6854

#14 , 29 apr 2019 16:54

Komaan, we hebben hier te doen met een klassieke naamsverwarring.

Een permanente opdracht (tot betalen) wordt al te dikwijls verward met de domiciliëring, die een regelmatig terugkerende schuldeiser de mogelijkheid geeft zich zelf te bedienen op uw rekening.

Als ik het kan vermijden, geef ik nooit een domiciliëring...

stefaniev
Topic Starter
Berichten: 12
Juridisch actief: Nee

#15 , 30 apr 2019 10:47

Ik heb gewoon gevraagd aan de huurders om dit te vragen aan de bank om dit als automatische betaling willen zetten. Is ongeveer hetzelfde als jezelf zegt van ik wil maandelijks dat er zoveel van de ene rekening naar de andere rekening van u gaat.

Terug naar “Huren”