Onderhoud CV installatie

Denduvel
Topic Starter
Berichten: 19

Onderhoud CV installatie

#1 , 24 apr 2019 11:02

Beste,

Situatie:
- ik ben huurder
- onderhoudscontract aangegaan voor de CV installatie op gas
- firma is langs geweest voor het onderhoud, echter schouw en verluchting niet meer conform dus afgekeurd.
- breng de verhuurder op de hoogte en hij gaat iemand langs sturen (andere firma) om dit in orde te brengen, so far so good.
- nu krijg ik een factuur van de firma waar ik mijn onderhoudscontract heb voor extra kosten van verplaatsing en werkuren omdat ze het onderhoud niet konden uitvoeren, dit staat zo in hun voorwaarden.


mijn vraag, zijn deze extra kosten niet voor de verhuurder of vallen die ten mijnen laste, ik dacht voor de verhuurder daar ik enkel moet voorzien in het onderhoud.

Graag jullie advies

Mvg

Jureca
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Jureca begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
mava105
Berichten: 22270
Juridisch actief: Nee
Locatie: Regio Leuven

#2 , 24 apr 2019 11:38

Welke werken hebben ze nite kunnen uitvoeren? Om de ketel te onder houden hebben ze de schouw en een verluchting niet nodig. Ze kunnen enkel geen positief attest opmaken, maar de ketel kunnen ze gewoon onderhouden/kuisen.

Denduvel
Topic Starter
Berichten: 19

#3 , 24 apr 2019 12:06

Heb het attest nagekeken, onderhoud is wel uitgevoerd, maar als niet veilig bevonden.
hieronder de opmerking op het attest
'Gebreken die niet door de onderhouds beurt kunnen worden weggewerkt: Schouwbuis niet conform en onvoldoende verluchting, herkeuring moet binnen de 3 maanden gebeuren'

Die herkeuring zit wel in mijn onderhoudscontract, echter als het toestel afgekeurd wordt rekenen zij extra kosten aan (staat in hun voorwaarden).
Zijn die extra kosten voor mij als huurder of voor de verhuurder, daar ik er toch niet aan kan doen dat het niet meer conform is.

Reclame

mava105
Berichten: 22270
Juridisch actief: Nee
Locatie: Regio Leuven

#4 , 24 apr 2019 12:24

In dit geval zijn die voor de verhuurder, voor zover de oorzaak van de gebreken niet bij uzelf ligt. bvb schouwbuis geblutst of verluchting deels toe of verstopt door vuil of toegeplakt wegens teveel tocht in de winter.

Denduvel
Topic Starter
Berichten: 19

#5 , 24 apr 2019 13:22

OK bedankt, dan weet ik genoeg

Terug naar “Huren”