wanneer gaat de opzeg van de huur assistentieflat in

Marianb
Topic Starter
Juridisch actief: Nee

wanneer gaat de opzeg van de huur assistentieflat in

#1 , 18 apr 2019 09:57

beste,

Mijn moeder kan verhuizen van een assistentieflat naar een woonzorgcentrum (in een andere instelling).
Als ik vandaag mijn aangetekende zending met de opzegbrief verstuur, wanneer gaat de opzeg dan in ? Is dit op de dag dat de aangetekende brief opgestuurd wordt (postdatum) of de dag nadien (dag van aanbieding van de aangetekende zending)?
Info : de opzeg kan op om het even welke dag van de maand ingaan. (hoeft niet de 15de of 1ste van de maand te zijn).
Met dank voor jullie info.

Winston
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Winston begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
Blaatpraat

#2 , 18 apr 2019 11:12

Een aangetekende zending wordt geacht ontvangen te zijn 3 werkdagen na de dag van verzending.
Als je werkt met ontvangstbevestiging (kost 2 euro meer ongeveer) wordt dit echter de dag nadien.

Opzeg kan ten vroegste ingaan de dag na de dag van ontvangst, zou ik vermoeden, net zoals bij niet registratie.

mava105

#3 , 18 apr 2019 11:13

Lees er het huurcontract op na . Mogelijks is er een opzeg van 3 maanden (dus nu eind juli 2019) tenzij niet registratie.

Reclame

LennieK

#4 , 23 apr 2019 10:42

assistentieflats werken vaak met een gebruiksovereenkomst (= anders dan een huurovereenkomst). Je zal die dus moeten gaan lezen om te weten wat de correcte opzegtermijn is en wat de datum is van ingang van de opzegperiode. Bij gewone huurcontracten voor hoofdverblijfplaats is dat steeds de eerste van de maand die volgt op het versturen van de opzegbrief. Als je de brief nu zou sturen, zou de opzegtermijn dus ingaan op 01/05

Sirkii

#5 , 23 apr 2019 12:40

Idd lezen wat in de overeenkomst staat. Voorts eens gaan praten met de directie en ter plaatse tegen ontvangstbewijs de opzeg doen. Overplaatsing naar WZC is courant. Als er een wachtlijst is bekom je mogelijks een kortere opzegperiode. Met m n schoonmoeder anderhalf jaar geleden hebben we “maar” 3 weken opzeg gehad en een deel van die tijd was al nodig om de serviceflat leeg te maken. Het WZC bevond zich wel in dezelfde blok als de betreffende serviceflat.

Terug naar “Huren”