huurwaarborg , tijdens verbouwing hoop ellende!! help

chamo
Topic Starter
Berichten: 2
Juridisch actief: Nee

huurwaarborg , tijdens verbouwing hoop ellende!! help

#1 , 17 apr 2019 16:42

Beste ik zal ons verhaal vertellen

wij hebben een appartment op het oog en willen graag vertrekken omdat de emmer nu vol is we hadden een huis gehuurd met een contract van 3 jaar na de eerst maand schoof ze papieren of wij konden tekenen voor verbouwing het was een extra garagebox en tuinomheining we hadde getekend op dat moment was het horror het was niet alleen datte een aanbouw van tuinkamer hobby kamer en kozijn met nieuwe raam etc tot de dag vandaag is ze nu nog steeds bezig bijna een jaar we hadden gevraagd voor huurverlaging ze deed heel moeilijk we konde een periode van 6 maanden 400 euro betalen ipv 665 euro naderhand zei ze dat we alleen maar geprofiteerd hadden en moesten weer een contract tekenen dat de verbouwing geen einddatum had , omdat mij vrouw bang was dat we op straat werden gezet , in de anderhalf jaar hebben we stress gehad bouwvakkers komen in en uit ze heeft de sleutels van de hal en de tuin kamer en de nieuwe garage maar we betalen de volle mep ze had ook afgesproken dat we kosten terug zoude krijgen van de elektriciteit etc ook niet gekregen we willen weg van hier ennwe weten dat we de huurcontract verbroken hebben en hebben gezegd dat we klaar stonden ze zegt dat wij de 3 maandborg verliezen mij vraag is er nog hoop om de kosten terug te krijgen zowel de elektricteitskosten of eenndeel van de borg...en vorig jaar was er ook de schoorsteen op de wagen grvallen echter was zij aansprakelijk voor maar zij beweerde van niet...groetjes

Jureca
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Jureca begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
KJ86
Berichten: 2663

#2 , 17 apr 2019 19:36

Schoorsteen had je onmiddellijk moeten aangeven bij de verzekering; Verhuurder is aansprakelijk bij storm of als de schoorsteen zonder reden afbreekt. Aannemer is aansprakelijk als dit tijdens de verbouwingswerken gebeurd zou zijn.

Het is niet verstandig om nu, na een jaar te vertrekken. Aan alles komt een einde en dan had je wel een flink gerenoveerd huis voor 665 euro.
Als je nu zelf vertrekt heeft de verhuurder recht op een verbrekingsvergoeding

chamo
Topic Starter
Berichten: 2
Juridisch actief: Nee

#3 , 18 apr 2019 10:10

in principe krijg ik tog een maand borg terug en de andere 2 krijgt zij? ik wou de volgende maand geen huur betalen ze heeft ook een waterpomp geplaatst voor het gras dat ding draait heledag ik ga daar niet voor betalen..

Reclame

Terug naar “Huren”