Verzaken aangetekend schrijven af te halen

FREDBROS
Topic Starter
Berichten: 12
Juridisch actief: Nee

Verzaken aangetekend schrijven af te halen

#1 , 09 apr 2019 10:40

Afgelopen vrijdag 5 April 2019 is een aangetekende brief door Bpost aangeboden aan eigenaar, die woning verhuurt.
Momenteel is deze zending nog niet afgehaald in het Bpost kantoor.
Mijn vraag : wat zijn de gevolgen voor de verhuurder, eigenaar die deze zending voor 20 April 2019 niet afhaalde ?

Inhoud van het schrijven gaat over 4 uitgesproken huurgebreken die eigenaar zo snel mogelijk dient op te lossen.
Dit is gestaafd door verzekering, waarbij huurder ALLE betaalde kosten werden terugbetaald omtrent leiding inspectie, camera inspectie, ontstoppingen én verslag opgemaakt voor verzekeringsmaatschappij.

Dank bij voorbaat voor feedback.

Jureca
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Jureca begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
denlowie
Berichten: 15927
Juridisch actief: Nee

#2 , 09 apr 2019 10:47

Als hij deze niet afhaalt is dit zijn probleem.

Deze brief best niet openen als je hem terug krijgt en deze word geacht te weten wat erin staat .

Aangetekende brieven niet afhalen heeft geen zin .
Als er één deur dicht gaat, gaat er een andere open.

mava105
Berichten: 22257
Juridisch actief: Nee
Locatie: Regio Leuven

#3 , 09 apr 2019 12:10

Als het belangrijk is, stuur je best altijd een kopie van die brief op via de gewone post, en verwijst in beide brieven naar elkaar.
Als je het mailadres hebt van verhuurder, kan je nu nog een kopie doorsturen als hij hem niet wil afhalen. Vermeld dan duidelijk dat hij de aangetekende brief niet heeft afgehaald. En dring nogmaals aan op de dringende regeling van uw probleem.

Reclame

FREDBROS
Topic Starter
Berichten: 12
Juridisch actief: Nee

#4 , 09 apr 2019 13:25

Geachte mava105,

Ik ben er zeker van dat hij "nattigheid" voelt, en zeer goed op de hoogte is van de 4 huurgebreken.
Hij bepaalde dat ik als huurder de kosten zou dragen voor de structurele problemen aan de afvoerleidingen, nl. zeer felle kalkvorming in buizen én verzakking van 3 meter.
Maar verzekeringsmaatschappij liet mij per brieven weten, na onderzoeken, dat ALLE KOSTEN zijn te dragen door verhuurder !
Het is nu eenmaal iemand die van in de beginne dat ik hier kwam huren, helemaal niks maar ook dan niks meer uitgaf ofschoon gedane beloftes voor voorziene herstellingen aan mij.... Hoe noem je zo iemand ? Ik noem dat een ….. huisjesmelker !!! Kan het zo maar dat deze huurwoning van bij mijn intrek huurgebreken had ? Ik vraag mij nog altijd af wie hier een totale controle van de woonst heeft gedaan ? Of was dit niet nodig in 2017 ?

bosprocureur
Berichten: 6854

#5 , 09 apr 2019 13:39

Neen dat was niet nodig

Wel moet de woning in overeenstemming zijn met de minimale kwaliteitsnormen, zoals in https://www.google.be/url?sa=t&rct=j&q= ... JkpiorRneJ

U kan altijd (dreigen met) een controle op dit ogenblik.

Succes !

FREDBROS
Topic Starter
Berichten: 12
Juridisch actief: Nee

#6 , 17 apr 2019 13:31

Geachte,

Heb nog een bijkomende vraag.
Is het verplicht je afzendersadres op de strook van de enveloppe te noteren of niet ?
Heb in het verleden mijn afzendersadres niet vermeld op de strook en toch is de zaak door de eigenaars nadien opgelost, die het aangetekende schrijven dan wél afhaalden.
Kan de huidige verhuurder weigeren de aangetekende zending in ontvangst te nemen omdat het afzendersadres niet staat vermeld op de strook op de rugzijde bovenaan van de enveloppe ?

bosprocureur
Berichten: 6854

#7 , 17 apr 2019 15:42

Er is wel een klein probleempje.

Hoe denkt u dat ingeval de bestemmeling de brief niet afhaalt, die ongeopende omslag terug bij u moet terechtkomen?
En laat dat nu net handig zijn om de inhoud aan te tonen van wat u verzonden hebt, en wat geacht wordt gekend te zijn bij de bestemmeling .

FREDBROS
Topic Starter
Berichten: 12
Juridisch actief: Nee

#8 , 17 apr 2019 18:33

Heb al meer nieuws hieromtrent.
Bpost heeft mij formeel meegedeeld dat, indien hij zijn aangetekende zending niet afhaalt, zij reeds beschikken over mijn adres en verdere documenten aan mij zullen worden overgemaakt, met ongeopende zending daarbij.

Ondertussen stuurt de eigenaar maar een expert volgende week, waarvoor ?
Ik beschik over alles op papier dat hij gaat opdraaien voor de beide structurele problemen inzake afvoerleidingen... wat is hij nu van plan dan ?

Ik heb wel al een aantal woorden klaar liggen voor zulk type eigenaar, ga je ze maar besparen, zeker ?

Groeten nog vanwege,
Freddy Van De Velde

Franciscus
Berichten: 38595

#9 , 17 apr 2019 18:40

Zorg er anders voor dat uw verzekering (Brand - familiale) ook op de hoogte zijn zodat ze op dezelfde dag en uur ook een expert gaan sturen.

FREDBROS
Topic Starter
Berichten: 12
Juridisch actief: Nee

#10 , 19 apr 2019 09:11

Geachte forumleden,

De geadresseerde is gisteren, donderdag 18/04/2019 om 10:49 uur toch zijn aangetekende zending gaan afhalen.
Benieuwd naar vervolg nu, en hopelijk geen … processie van Echternach…. zodat je als huurder na bijna 2 jaar huur EINDELIJK verlost bent van alle kwalen, kommer en kwel !!!

Alvast dank voor jullie bijdrage in deze zaak.

Terug naar “Huren”