Huurder niet akkoord met huurschade

Ldestryker
Topic Starter
Berichten: 1
Juridisch actief: Nee

Huurder niet akkoord met huurschade

#1 , 04 apr 2019 22:44

Bij in en uittrede hebben we een plaatsbeschrijving laten maken door een onafhankelijke en geregistreerde expert. De uittrede verliep niet zonder discussie, 4 kostenposten werden aangerekend en begroot op een luttele 300€. Voor Een van de te repareren zaken werd er overeengekomen dat dit onder offerte zou vallen gezien de oorzaak van het probleem nog diende vastgesteld te worden. Beide partijen hebben de pv ondertekend. Uiteindelijk bleek de laatste herstelling ten laste van de huurder te vallen hetgeen zij nu betwisten (nochtans zeer duidelijk in de huurwetgeving vastgelegd)
Huurder weigert nu om akkoord te gaan. Wat zijn mijn rechten en plichten als eigenaar? Ik laat zowiezo de huurwaarborg geblokkeerd, (en op zich kan ik wel wachten op het bedrag v d huurschade)
Moet ik zelf nr de vrederechter stappen of kan ik gewoon volharden en afwachten?

Jureca
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Jureca begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
Drone
Berichten: 3031
Locatie: st-niklaas

#2 , 04 apr 2019 23:50

het zou handig zijn mochten we weten over wat het juist gaat dat betwist word :)

mava105
Berichten: 22272
Juridisch actief: Nee
Locatie: Regio Leuven

#3 , 05 apr 2019 10:07

Als hij de uitgaande PB heeft ondertekend, kan hij niet meer terug, tenzij u een extra overdreven hoge prijs aanreikend.
Indien hij niet wil zal je naar de vrederechter moeten stappen. Je kan ook nog eerst verzoening proberen, maar daar hoeft hij niet op te reageren

Reclame

KJ86
Berichten: 2663

#4 , 05 apr 2019 22:50

De uittredende plaatsbeschrijving is niet bindend in dit geval want er is voorbehoud gemaakt door de huurder in de zin dat de oorzaak van de schade moest onderzocht worden. In mijn ogen laat dit de mogelijkheid om de oorzaak en de schade die daaruit voortvloeit te betwisten.

Terug naar “Huren”