Opzegging appartement

LittleLight
Topic Starter
Berichten: 17
Juridisch actief: Nee

Opzegging appartement

#1 , 02 apr 2019 23:56

Hoi hoi,

Eind februari heb ik een aangetekende brief verstuurd waarin ik mijn opzeg deed voor mijn appartement. Eerst werd mij verteld dat dit dan verlopen word op 30 april en het appartement op de website van het immo kantoor ook beschikbaar staat vanaf 1/5/2019.

Nu hoorde ik vandaag van mijn huisbazin dat er een fout zat in de opzeg termijn en ik pas 30 mei zou kunnen vertrekken omdat ik dan pas aan mijn opzeg van 3 maanden zit, echter word er nog steeds op de site vermeld dat het appartement beschikbaar is vanaf 1 mei.

Wat moet ik hier nu uit opmaken?
Dat ik inderdaad pas 30 mei kan vertrekken (wat ik dan op zich niet erg vind, heeft mij nog de ruimte om alles weg te brengen) of inderdaad zoals het immo kantoor op de site laat zien, ik inderdaad op 30 april al moet vertrekken?

Jureca
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Jureca begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
mava105
Berichten: 22270
Juridisch actief: Nee
Locatie: Regio Leuven

#2 , 03 apr 2019 09:03

Wanneer is uw huurovereenkomst begonnen? Was het er een van korte of lange duur? Wanneer heb je uw opzeg gegeven en vanaf wanneer?

B.Debuck
Berichten: 335
Juridisch actief: Nee

#3 , 03 apr 2019 09:10

En nog een relevante vraag, werd het huurcontract geregistreerd?

Reclame

LennieK
Berichten: 1866
Juridisch actief: Nee

#4 , 03 apr 2019 09:31

wat heeft u zelf als einddatum in uw opzegbrief geschreven? In principe telt dat. Tenzij de verhuurder hier specifiek op zou reageren (met een aangetekend schrijven).
Normaal start een opzegtermijn de eerste van de maand volgend op uw brief. Als u de brief in februari verstuurde, startte de opzeg dus 01/03 en bij een standaardperiode loopt die dus voor de maanden maart, april en mei. Eind mei vertrekken dus. En dus ook nog huur betalen tot eind mei...

Terug naar “Huren”