Ik ben op zoek naar wat meer informatie i.v.m huurrecht.
Ik ken er zelf helemaal niets van dus ik hoop dat er hier mensen zijn die misschien het zelfde hebben meegemaakt of met meer kennis

Mijn ouders wonen al sinds 1985 in een huurhuis MAAR dit is geregeld "in de goeie ouwe tijd" zonder huurcontract... Nu om het kort te houden word het huis verkocht en is er al een makelaar het huis komen bezichtigen.
Nu heeft iemand van dat vastgoedkantoor vandaag met mijn vader gebeld dat ze morgen 28/3 foto's komen nemen van het huis (mijn vader is in slechte gezondheid, kan moeilijk communiceren en had maar ja gezegd.. ) en vroeg ik mij af of wij het recht hebben om dit te weigeren of met 1 à 2 weken te verplaatsen tot ze verhuisd zijn?
Aangezien alles van interieur (van meubels tot verbouwingen) onze eigendommen zijn en niet van de verhuurder/eigenaar vind ik nogal raar dat ze dit op internet willen zetten en vind ik dit toch nogal een schending van de privacy? Ik kan dit bv. ook aantonen met foto's van toen mijn ouders er in trokken en duidelijk zichtbaar is dat het huis een "leeg gestript krot" dat mijn ouders met eigen geld gerenoveerd is.
Plus sinds de huisbaas de verkoop is komen melden hebben mijn ouders nog geen officiële papieren of aangetekende brief gekregen dat het huis verkocht word.
Ik heb zelf wat opzoekwerk gedaan maar ik vind enkel gevallen waar de huurder zelf opstapt en al zeker niet voor mensen zonder huurcontract..
Met vriendelijke groeten
en alvast bedankt,
Dries