Huurcontract

Tweety54
Topic Starter
Berichten: 6
Juridisch actief: Nee

Huurcontract

#1 , 27 mar 2019 04:41

Geachte, 4 jaar geleden hebben mijn vriend en ik samen een huurcontract getekend. Zijn domicile heeft nooit bij mij gestaan. Hij gaf me altijd een deel voor de huur, omdat ik dat alleen niet kon betalen. Ik leef nu 1 jaar van een uitkering, wegens zware depressie. Sta ook op geldbeheer. Nu heeft hij al maanden niets meer bijgelegd. Ik heb maar plus minus 1200 euro. En de huur is 744. Kunnen ze hem verplichten om zijn deel te betalen? Zelfs hij officieel niet bij mij woont! Grtjs Leentje

Jureca
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Jureca begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
Tweety54
Topic Starter
Berichten: 6
Juridisch actief: Nee

#2 , 27 mar 2019 04:43

We woonden ook ni samen. Grtjs Leentje

Tweety54
Topic Starter
Berichten: 6
Juridisch actief: Nee

#3 , 27 mar 2019 09:10

Waar vind ik mijn antwoord? Zie het niet. Grtjs Leentje

Reclame

Blaatpraat
Berichten: 3793

#4 , 27 mar 2019 09:26

Waar vind ik mijn antwoord? Zie het niet. Grtjs Leentje
U kreeg een automatisch bericht omdat er een antwoord gegeven werd.
Dit antwoord... hebt u zelf gegeven, u hebt immers zelf een reactie gepost.

Maar dus: als u beiden het contract ondertekend hebt, moeten beiden betalen.
Maar dus enkel als beiden als huurder getekend hebben, niet als bijvoorbeeld borg.

Staat er in het contract "hoofdelijk en ondeelbaar"?
Zo ja: dan kan de verhuurder het geld bij 1 van de 2 halen, en heeft deze niets te zoeken als 1 van de 2 niet wilt betalen.
Dit zal dus bij u zijn.
Maar u hebt het recht om de helft te gaan halen bij de andere contractant.

Zo nee: dan is het voor u voldoende om de helft te betalen.

Tweety54
Topic Starter
Berichten: 6
Juridisch actief: Nee

#5 , 27 mar 2019 09:47

Hoofdelijk en ondeelbaar staat erin. Maar wat betekent dat juist? Dat mijn vriend ook moet betalen? Zelfs zijn domicile hier niet staat? En niet bij me woont?Ꮿ

Tweety54
Topic Starter
Berichten: 6
Juridisch actief: Nee

#6 , 27 mar 2019 09:58

Heb ook een brief gekregen, van de index van 2018, nu pas verleden week. Moet inneens een heel jaar betalen. 306,84 euro. Zij beweren dat ik dat verleden jaar gehad heb. Maar heb niets gezien! Waarom wachten ze dan een jaar om een herinnering te sturen? De brief die ik zou moeten gekregen hebben verleden jaar heb ik samen met de andere brief gekregen op datum van 15 januari 2018. Dit klopt toch niet?

Tweety54
Topic Starter
Berichten: 6
Juridisch actief: Nee

#7 , 27 mar 2019 10:07

Ook de eigenares waar ik van huur, is 2 jaar geleden overleden. Is nooit aangepast.

Blaatpraat
Berichten: 3793

#8 , 27 mar 2019 10:30

De eigenaar kan het volledige bedrag bij u innen dus.
U kan de helft innen bij uw vriend, zelfs al woont deze daar niet.
Hij is immers contractueel huurder.

Omtrent de index: vraag het bewijs dat deze vorig jaar verzonden is.
De eigenaar zal dit niet kunnen bewijzen, immers kan dit enkel bij aangetekende zendingen.
Dus u kunt stellen dat u de indexatie nu pas ontvangen heeft, en bijgevolg heeft de eigenaar maar recht op 3 maanden indexatie (tenzij deze dus effectief wel zou kunnen bewijzen sturen, maar dat lijkt mij onmogelijk).

KJ86
Berichten: 2663

#9 , 27 mar 2019 10:43

Hoofdelijk en ondeelbaar is voor de verhuurder in te dekken maar verplicht de vriend niet om bij te dragen in de gezinslasten van zijn vriendin als hij geen onderdeel uitmaakt van dat gezin.

In mijn ogen is de bijdrage van de vriend vrijblijvend.

Terug naar “Huren”