Herstellingskosten boiler

Meveraer
Topic Starter
Juridisch actief: Nee

Herstellingskosten boiler

#1 , 26 mar 2019 16:32

Goedemiddag

Korte versie:

Huisbaas wil de factuur voor de vervanging van de drukmeter niet betalen.

Lange versie:

Op een besneeuwde dag in januari besloot onze boiler geen warm water meer te geven. Na het bijvullen van de druk tussen stand 1 en 2 was dit probleem opgelost. Kraantjes dicht gedraaid en daarmee zou de kous af moeten zijn. Toen ik echter de volgende dag nog eens keek bleek de drukmeter al op 3 te staan, en er zat nog steeds beweging in. Ik heb de huisbaas dan via mail ingelicht (nergens een telefoon nr. te vinden) dat ik hiervoor een loodgieter zou inschakelen. Ik had hem trouwens een paar dagen eerder ook gemeld dat de boiler lekte.

Loodgieter is de volgende dag gekomen, de drukmeter bleek stuk te zijn. Een dag later kwam hij terug met wisselstukken. Factuur: 280 euro.
Toen ik deze naar de huisbaas stuurde, beweerde hij bij hoog en bij laag dat dit niet zijn probleem was omdat ik niet met zijn loodgieter gewerkt had. Zijn loodgieter zit in Zele (Lokeren) terwijl ik in Antwerpen woon. Het sneeuwde die dag, zijn loodgieter nam niet op (nummer plakt op onze boiler) en ik had geen verwarming meer.

Informatie terzijde: ik heb een paar dagen later onze boiler laten keuren (kosten uiteraard voor mij) en deze werd afgekeurd. Huisbaas heeft er wel voor gezorgd dat dit nu in orde is (op zijn kosten).

Toch zit ik nu met de vraag: kan ik die 280 euro nog op hem verhalen?

Volgens het staatsblad: herstellingen die nodig zijn door ouderdom of overmacht, zijn op basis van artikel 26, eerste lid van het Vlaams Woninghuurdecreet altijd voor rekening van de verhuurder.

Als hij hier negatief op reageert, welke opties heb ik dan nog?

Alvast bedankt.

Winston
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Winston begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
mava105
Juridisch actief: Nee

#2 , 26 mar 2019 17:29

Hem aangetekend ingebreke stellen en eisen dat kosten tegen uiterlijk xx betaald worden. Anders zal je verplicht zijn hem, eerst in verzoening op te roepen, en daarna, indien geen gunstig gevolg, eventueel dagvaarding voor de vrederechter.

Reclame

Terug naar “Huren”