Wat kan ik doen, onterecht achterstallige huur

Jennifer1602
Topic Starter
Berichten: 15

Wat kan ik doen, onterecht achterstallige huur

#1 , 22 mar 2019 21:45

Hallo, ik probeer een lang verhaal kort te maken. Door omstandigheden schulden gekregen. Sinds enkele jaren betaal ik alles correct af en is het grootste deel ( mijn allimentatieachterstal ) allemaal effen. Dit werd geind via een deurwaarder die 4 hpjaar geleden een akte van verdeling had opgemaakt. Alle schuldeisers die daarop stomden zijn afbetaald. Nu krijg ik een mail van hem dat de allimentatieachterstal rond is maar hij de inning van mijn vakantiegelden niet kan opheven doordat er nog 2 schuldeisers zijn ?ik krijg daarbij 2 bijlagen. Het ene gaat over een huirachterstal van 2010 met vonnis . Hoe kan ik te weten komen of dit betekend is of niet. De gerchtdeurwaarder die dit doorgaf aan mij deurwaarder gecontacteerd die mij het vonnis heeft doorgestuurd maar mij verder niet te woord kan staan omdat het dossier sinds de maand na de uitspraak in 2010 niet meer bij hem in behandeling is maar heeft het wel in 2016 doorgestuurd naar mijn gerechtsdeurwaarder ? Op het vonnis wordt de verhuurster vertegenwoordigt door iemand anders en heb ik enkel een naam , geen adres van die persoon en de verhuurster woont niet meer op het adres dat op het vonnis staat ?ik heb gemaild naar rjv met de vraag of ik de inning kan weigeren tot alles duidelijk is en wacht nog op antwoord. Mocht dit niet lukken en mijn gekd wordt ingehouden, kan ik dan nog beroep doen op de bevrijdende verjaring na10 jaar ( volgend jaar dan ) ? Vraag ik aan de deurwaarder die op het vonnis staat of dit betekend is? Waar kan ik dit anders opvragen ?
Tweede mail, van een advocaat met een overzicht van 4 jaar achterstallige huur, integenstelling tot het vorige zeker niet terecht aangezien ik officieel kan tonen dat ik daar slechts 3 maand heb gewoond, was noodoplossing van ocmw na internering om een adres te hebben. Ook geen vonnis en dateert van 2011-2012-2013-4 maad 2014. Contact opgenomen met ocmw en die weten nket hoe dit bij de advocaat is terechtgeko en, doorgestuurd naar de finaciele dienst van de gemeente ook zij weten van niets en proberen nu al een maand contact te krijgen met de advocaat in kwestie maar krijgen ook geen antwoord. Bij de advocaat in kwestie had ik een schuld dus ik denk dat dit toeval ks dat dit tot bij mijn gerechtsdeurwaarder terecht is gekomen aangezien er letterlijk in de brief staat " het kan dat volgende klant xxx ook nog een openstaande schuld heeft bij mr xxx wat kan ik hier doen, kan ik de verjaring inroepen en is daar een voorbeeldbrief van zodat ik het zeker correct doe ? ik had dit. Nochthans graag anders opgelost en kunnen aantonen dat dit onterecht was en wil dat eigenlijk het liefst maar ook hier schrik dat als een deel van mijn vakantiegeld wordt ingehouden en toch naar daar zou gaan dit als erkenning van de schuld zou gezien worden vandaar de haast om dit aklemaal zo snel mogelijk in orde te krijgen en hier proberen de verjaring in te roepen ( 5 jaar, huurschuld zonder vonnis). Kan mijn gerechtsdeurwaarder (allimentatieachterstal was bij hem en volledig weg) dit wel doen, van het ene is er zelfs geen vonnis en ik weet zeker mocht dit voor een rechtbank komen ik dit win omdat ik zoveel bewijzen heb. Is precies een maffia en als je vragen stelt is het altijd, gelieve u te richten tot u raadsman.....help !

Jureca
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Jureca begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
JurecaBE
Berichten: 335
Juridisch actief: Nee

#2 , 23 mar 2019 11:35

U hebt hierover reeds meer dan één deelvraag over gesteld zowel over alimentatie als over de huur.

viewtopic.php?f=38&t=99490&p=571216#p571216

JurecaBE moderator
JurecaBE moderator

Jennifer1602
Topic Starter
Berichten: 15

#3 , 24 mar 2019 10:23

Mag dit niet ?

Reclame

mava105
Berichten: 22254
Juridisch actief: Nee
Locatie: Regio Leuven

#4 , 24 mar 2019 12:22

Op 1 maand tijd veranderen de wetten zomaar niet. Je zal moeten leren onthouden.

Jennifer1602
Topic Starter
Berichten: 15

#5 , 24 mar 2019 14:16

Sorry mava 105 maar de vraag is niet dezelfde, er zijn details bijgekomen en aangezien de wet ingewikkeld is misschien van belang voor mijn probleem, ik zoek enkel maar een oplossing op mijn vragen

Terug naar “Huren”