Syndicus

Anne2805
Topic Starter
Berichten: 2
Juridisch actief: Nee

Syndicus

#1 , 21 mar 2019 11:53

Gaat dat over hetzelfde appartementsgebouw - heb samengevoegd - JurecaBE - moderator

Beste,

Ik huur een nieuwbouw appartement in een kleinschalig complex.
De verhuurder is een BVBA, die bestaat uit zijn vrouw of vriendin, zijn dochter en de verhuurder zelf.

Dus 2 personen zijn mede eigenaar van het gebouw, van de verhuurder.

Alle appartementen worden verhuurd.
Moet er nu een syndicus aangesteld zijn of niet?

Met vriendelijke groet,

A

Jureca
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Jureca begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
bosprocureur
Berichten: 6858

#2 , 21 mar 2019 11:59

De verhuurder is dus een BVBA. Die BVBA is een rechtspersoon, één enkele.

Het is dus m.i. geen sprake van meerdere mede-eigenaars.

asperger
Berichten: 6497
Juridisch actief: Nee
Locatie: Lier

#3 , 21 mar 2019 12:05

Alles is van één (rechts)persoon.
Syndicus is niet van doen.
Want er zijn geen kosten te verdelen tussen eigenaars, want maar 1 eigenaar (bvba).
"Politici verkiezen echter liever de bedenkelijke heldenstatus van betweter te belichamen tegenover die van de minus habens." (Victor Dauginet in "Het belaste land", pagina 72)

Reclame

Anne2805
Topic Starter
Berichten: 2
Juridisch actief: Nee

#4 , 08 nov 2020 10:48

Gaat dat over hetzelfde appartementsgebouw - heb samengevoegd - JurecaBE - moderator


Beste,

4 dagen geleden hadden wij, een heel appartementsgebouw, geen warm water en verwarming meer.
Bij navraag bij diegene die de sleutel van de verwarmingsketel heeft, meldde hij dat hij iedere dag druk/ water moest bijvullen en die dag besloten had dit niet meer te doen. Let wel hij is geen conciërge, maar gewoon iemand die de sleutel van het verwarmingshok heeft.
Reparatiedienst is komen kijken en die stelden vast dat er idd ergens een lek is, echter zeker weten waar doen ze niet. Die zijn weer vertrokken en wonder ook maar 1 woord op papier te zetten over plan van aanpak en zonder vervolgafspraak.

Ik als huurder heb de syndicus gebeld, daar kreeg ik de wind van voren, hoe ik het als huurder in mijn hoofd haalde om met zo een flauwekul hen lastig te vallen. Dat er hier mensen van boven de 80 in de kou zitten, deerde hem ook niet. sterker nog, de syndicus smeet de hoorn erop, ik heb teruggebeld om mijn verhaal af te maken.
Mijn vraag is kan een syndicus mensen zo maar ons dagen in de kou en zonder warm water laten, zitten niet wetende van waar de lekkage komt? Niemand heeft trouwens ook al schade door lekkage geclaimed.
Verder is er geen communicatie noch opvolging.
Wat kunnen we doen?.

Alvast dank.

LYNX XX
Berichten: 2521
Juridisch actief: Nee

#5 , 08 nov 2020 15:02

Waar zit uw verhuurder. Hij moet de syndicus op de hoogte stellen en in dit geval is dit een zaak van hoogdringendheid. Dus syndicus moet direct actie ondernemen.
Wat betreft de syndicus, een huurder mag contact opnemen met de syndicus ( normaal toch de eigenaars ), maar zijn gedrag is gewoon boertig.
Uw verhuurder zeker onder druk zetten want het is zijn appartement en als verhuurder is hij verantwoordelijk dat zijn huurder het normale genot kan genieten. Hij en de syndicus moeten ook de blokpolis aanspreken ( gezien er een lekkage zou zijn ). Zeker de makelaar zijn job laten doen.

Wie heeft de reparatiedienst opgeroepen ? Dat is zeker niet de taak van een huurder maar wel de syndicus, desnoods een eigenaar.

Stuur al zeker een dringende mail aan uw verhuurder en ook tegelijkertijd naar de syndicus.

Terug naar “Huren”